Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sette inn ny kam i en 325 topp (toppen er tatt av motoren)

Hvordan gjør jeg dette enklest mulig? Ventiler, vippearmer og vippearmsaksel sitter på. Bør jeg ta de av? (den gamle kammen er demontert).

Skrevet

Vipper av klips over vippearmer og flytter de til side noe jeg antar du allerede har gjort om du har demontert den gamle kammen.

Monterer den nye kammen og er forsiktig med vippearmer at de er til side da de ikke tåler mye sideveis belastning.

Med kammen på plass og kamhjul og bolt på plass(evt kam låst med simmerring og lås) vrir du kammen slik at du kan posisjonere vippearmer på rett plass etter tur....

Du må altså ha kammen stilt ned der du skal flytte vippearmer i rett stilling og låse med klips, blir tungt å vri etter hvert, men går.

Forsiktig så du ikke vrir med ventiler mot arbeidsbenken.

Skrevet
Vipper av klips over vippearmer og flytter de til side noe jeg antar du allerede har gjort om du har demontert den gamle kammen.

Monterer den nye kammen og er forsiktig med vippearmer at de er til side da de ikke tåler mye sideveis belastning.

Med kammen på plass og kamhjul og bolt på plass(evt kam låst med simmerring og lås) vrir du kammen slik at du kan posisjonere vippearmer på rett plass etter tur....

Du må altså ha kammen stilt ned der du skal flytte vippearmer i rett stilling og låse med klips, blir tungt å vri etter hvert, men går.

Forsiktig så du ikke vrir med ventiler mot arbeidsbenken.

Jepp, er ganske simpelt, om du er redd for ventilene så kan du gjøre som meg, jeg laga et lite arbeidsstativ i tre som jeg satte toppen på, alt gikk som en drøm :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...