wolla Skrevet Juni 22, 2007 Skrevet Juni 22, 2007 Hei! Jeg har fått en slags vifte/blåse lyd i motoren ved turtall fra 3000 og oppover. Det er det samme om bilen er i gir eller i fri. Viften min blåser hele tiden på tomgang også(er dette vanlig?) Hva kan være problemet? Merker ikke umiddelbart noe på effekten i bilen.
Bjørn 320 Skrevet Juni 22, 2007 Skrevet Juni 22, 2007 Vifta går heile tida ja. Er viskoekobling, ikkje elektrisk vifte. Denne virkar sånn at den roterer heile tida, men kraftigare desto varmare motoren er...
wolla Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Skrevet Juni 22, 2007 Ok, kan det være vifta som lager lyden. At den går kraftigere enn normalt? Lyden er veldig høy, overdøver motorlyden på en måte
jørn_318i Skrevet Juni 22, 2007 Skrevet Juni 22, 2007 viss du kjører med ac på så skal det gå en elektrisk kjølevifte men den skal ikke bråke.... men ville nokk sjekka viskosekoplinga at det ikke er slakk ellno i den
wolla Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Skrevet Juni 22, 2007 Det har ingenting å si om ac er av eller på. Eller om vifta inne er helt av for den saks skyld.
jpse36 Skrevet Juni 22, 2007 Skrevet Juni 22, 2007 Det har ingenting å si om ac er av eller på. Eller om vifta inne er helt av for den saks skyld. elektrisk vifte blåser konstant om ac står på! men her tror jeg det er viskosevifta som ligger konstant på. jeg har en sånn lyd i min 316i. å der er viskosekoblinga sveisa fast sånn at vifta roterer med samme turtall som motoren. da får du sånn rar viftelyd
wolla Skrevet Juni 23, 2007 Forfatter Skrevet Juni 23, 2007 Min har jo plutselig blitt sånn, og det bråker ganske mye. Skjønner ikke at noen kan ha sveiset det fast. Holder det å bytte viskosekoblingen?
jpse36 Skrevet Juni 23, 2007 Skrevet Juni 23, 2007 er ikke det jeg sier, men den kan ha satt seg fast på en eller annen måte
wolla Skrevet Juni 23, 2007 Forfatter Skrevet Juni 23, 2007 Hva koster en viskosekobling og er det en grei sak å bytte dette selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå