rønneberg Skrevet Juni 23, 2007 Skrevet Juni 23, 2007 Hei, jeg har en '91 mod E34 som har d vanlige kjedelige oransje liknende lyset i instrumentene. er det mulig å forandre dette slik at d blir blått? og hvor får jeg evnt. tak i dette? må hele den tingen skiftes ut, eller går d bare å skifte pæren som lyser det opp? Har ikkje så mye peiling på dette, så hadde vært flott om det var noen som kunne ha svart meg
jørn_318i Skrevet Juni 23, 2007 Skrevet Juni 23, 2007 her er noen varianter.... http://www.dioder.no/catalog/index.php? ... e20dfd7daf
rønneberg Skrevet Juni 23, 2007 Forfatter Skrevet Juni 23, 2007 her er noen varianter....http://www.dioder.no/catalog/index.php? ... e20dfd7daf tusen takk det var akkurat slike jeg var på jakt etter!
Oscillo Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Jeg har nettopp hatt ute instrumentpanelet i min bil og tenkt samme tanken. Problemet er at lyspærene er hvite, mens den oransje fargen kommer fra et fargefilter i selve instrumentskiven. Jeg kjøpte meg en blå led bare for å teste, men det ble ikke bra. Lyset ble litt blåaktig, men ikke pent. Et annet problem er at lyslederne i instrumentet er beregnet på lyspærer som sprer lyset istedenfor lysdioder som ofte samler mye av lyset i et punkt. Du må derfor finne en lysdiode som sprer lyset. Det beste er derfor å kjøpe nye instrumentskiver med blå fargefilter i. Dette har de f.eks på www.autoshineshop.no Det siste problemet er at displayet til serviceindikator etc fortsatt vil være oransj, og det syns ikke jeg ser så pent ut sammen med blå skiver.
rønneberg Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Skrevet Juni 24, 2007 Jeg har nettopp hatt ute instrumentpanelet i min bil og tenkt samme tanken. Problemet er at lyspærene er hvite, mens den oransje fargen kommer fra et fargefilter i selve instrumentskiven. Jeg kjøpte meg en blå led bare for å teste, men det ble ikke bra. Lyset ble litt blåaktig, men ikke pent.Et annet problem er at lyslederne i instrumentet er beregnet på lyspærer som sprer lyset istedenfor lysdioder som ofte samler mye av lyset i et punkt. Du må derfor finne en lysdiode som sprer lyset. Det beste er derfor å kjøpe nye instrumentskiver med blå fargefilter i. Dette har de f.eks på www.autoshineshop.no Det siste problemet er at displayet til serviceindikator etc fortsatt vil være oransj, og det syns ikke jeg ser så pent ut sammen med blå skiver. ok, takk. men er det ingen bra måte å få gjort det på slik at alt blir blått?
Oscillo Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Å bytte farge i lcd-displayet tror jeg blir endel verre. Da må du i tilfelle bytte ut selve lcd'en, og det ser jeg for meg at kan bli en dyr fornøyelse. Så selv om det oransje lyset ser litt kjedelig ut, så ble konklusjonen min at jeg lar lyset være som det er. Dersom det er noen som har montert blå leds i instrumentpanelet og har tatt bilde av dette, så må de gjerne legge ut resultatet her. Det ser jo tross alt litt freshere ut med blå skiver:
rønneberg Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Skrevet Juni 24, 2007 Å bytte farge i lcd-displayet tror jeg blir endel verre. Da må du i tilfelle bytte ut selve lcd'en, og det ser jeg for meg at kan bli en dyr fornøyelse. Så selv om det oransje lyset ser litt kjedelig ut, så ble konklusjonen min at jeg lar lyset være som det er.Dersom det er noen som har montert blå leds i instrumentpanelet og har tatt bilde av dette, så må de gjerne legge ut resultatet her. Det ser jo tross alt litt freshere ut med blå skiver: ja, det er sant, det ser bedre ut med blå skiver, men nå ble jeg litt usikker...blå skiver å oransje lcd display?!...kommer det til å se bra ut i det hele tatt?
Tweety bimma Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 når det kommer det lcdèn er det det samme med både den i dipslayet instrumentet og kjørekomp,er en orange farga plate som forandrer lyset bare,bytte til blå plate så vips du har blått lys der oxo
rønneberg Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Skrevet Juni 24, 2007 når det kommer det lcdèn er det det samme med både den i dipslayet instrumentet og kjørekomp,er en orange farga plate som forandrer lyset bare,bytte til blå plate så vips du har blått lys der oxo sant det noen idè om hvor dette kan bli kjøpt? evnt. en pakke med alt jeg trenger... takker for svar
Tweety bimma Skrevet Juni 25, 2007 Skrevet Juni 25, 2007 når det kommer det lcdèn er det det samme med både den i dipslayet instrumentet og kjørekomp,er en orange farga plate som forandrer lyset bare,bytte til blå plate så vips du har blått lys der oxo sant det noen idè om hvor dette kan bli kjøpt? evnt. en pakke med alt jeg trenger... takker for svar Nei veit desverre ikke om noe,har leita før tidligere uten å finne noe.Men skulle du ha mer flaks enn meg så informer Jeg lagte forøvrig en plate selv bare for å teste i instrumentene for noen år siden(kutta ut av en beholder av blå tynn plast) så er jo en mulighet det også...Selv gjort er vel gjort
Oscillo Skrevet Juni 25, 2007 Skrevet Juni 25, 2007 Og når man først har blått lys i instrumentene, så bør man jo også ha blått lys i alt av brytere etc i kupèen for å få det gjennomført
rønneberg Skrevet Juni 25, 2007 Forfatter Skrevet Juni 25, 2007 når det kommer det lcdèn er det det samme med både den i dipslayet instrumentet og kjørekomp,er en orange farga plate som forandrer lyset bare,bytte til blå plate så vips du har blått lys der oxo sant det noen idè om hvor dette kan bli kjøpt? evnt. en pakke med alt jeg trenger... takker for svar Nei veit desverre ikke om noe,har leita før tidligere uten å finne noe.Men skulle du ha mer flaks enn meg så informer Jeg lagte forøvrig en plate selv bare for å teste i instrumentene for noen år siden(kutta ut av en beholder av blå tynn plast) så er jo en mulighet det også...Selv gjort er vel gjort ja, okey. men ble det bra? har du evnt. bilde av dette? ska sei ifra om eg finne någen plass som selger
Tweety bimma Skrevet Juni 25, 2007 Skrevet Juni 25, 2007 ja, okey. men ble det bra? har du evnt. bilde av dette? ska sei ifra om eg finne någen plass som selger Nei har desverre ikke men blei akkurat som vanlig blått lys..triskset er å ha tynn nok plate som er mørk blå(ellers blir det turkis aktig)... Å for å ha sagt det før du begynner: I kjørekompen så bør du være MEGET forsiktig med glasset(displayet) ,tåler omtrent ingen ting(i learned the hard way)
rønneberg Skrevet Juni 25, 2007 Forfatter Skrevet Juni 25, 2007 ja, okey. men ble det bra? har du evnt. bilde av dette? ska sei ifra om eg finne någen plass som selger Nei har desverre ikke men blei akkurat som vanlig blått lys..triskset er å ha tynn nok plate som er mørk blå(ellers blir det turkis aktig)... Å for å ha sagt det før du begynner: I kjørekompen så bør du være MEGET forsiktig med glasset(displayet) ,tåler omtrent ingen ting(i learned the hard way) ok, takker skal prøve å få tak i sånn plate så setter jeg igang så fort jeg får muligheten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå