Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips til følgende problemstilling:

på Reve idag gikk bilen litt varmt, etter 4-5 runder krøp tempen opp mot det røde.

Kjørte i pitten og løsnet lufteskrua, kom endel luft (kan jo bare være at det kokte når det mistet trykket?)

varmeapperatet har jeg merket meg tidligere ikke gir varme når bilen bare står på tomgang. Det gjør den heller ikke nå, hvis jeg holder tomgangsturtall på ca 2000rpm, så varmer det som nøkken.

EBB(for de som kjenner ham) hadde selvfølgelig en teori om at det var sprekk i toppen, eller røket toppakning som ga disse symptomene, altså at trykk fra motoren kom inn kjølevæska.

Jeg skjønner ikke helt at det kan gi slike symptomer, nå var riktignok vannet(det var nok mest vann ja) rustbrunt.

Jeg heller til at Vannpumpa er sliten, og ikke klarer å pumpe nok wasser så lenge motoren ikke har litt turtall.

Jeg klarte også stoppe kjølevifta veldig lett med en elkjøp avis når jeg kom hjem.

Ved vanlig kjøring er bilen helt fin i temp, og varmeapperatet virker bra. Når jeg kjørte fra Reve var tempen nesten på det røde, men stabiliserte seg fint etter 5minutter vanlig kjøring.

Anyone?

DEt er en E36 med M50B20

Skrevet

Ikke varme når bilen står på tomgang vitner om luft i kjølesystemet. Sørg for å få det ordentlig luftet! Og den vifta di hørtes også litt tvilsom ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...