vegsir Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 da bilen min lager en stygg skrapelyd. har jeg fått beskjed om at jeg må bytte skive® og klosser, og siden jeg ikke har vært borti slik før så lurte jeg på om noen har en veilder gjerne med biler. og burde jeg bytte bege skivene? det gjelder bak
Bimmerlars Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Bytt alltid likt på begge sider. Av med kaliperen, smøre med f. eks teflonfett under støvmansjetten, så presser du inn stempelet, tar av klossholderen og pusser den til blankt stål der klossene ligger ann, gjerne zinkgrunne etterpå, puss navet der skiva ligger ann slik at all rust er borte, gjerne zinkgrunne der også, så vasker du skiva med avfetting før du monterer den. Smør kobberfett på klossa der de ligger ann, samt på baksiden av klossene og skrur det hele sammen. Sjekk brekksko med det samme du er der. Kanskje like greit å skifte det også i samme slengen
vegsir Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Skrevet Juni 24, 2007 Bytt alltid likt på begge sider. Av med kaliperen, smøre med f. eks teflonfett under støvmansjetten, så presser du inn stempelet, tar av klossholderen og pusser den til blankt stål der klossene ligger ann, gjerne zinkgrunne etterpå, puss navet der skiva ligger ann slik at all rust er borte, gjerne zinkgrunne der også, så vasker du skiva med avfetting før du monterer den. Smør kobberfett på klossa der de ligger ann, samt på baksiden av klossene og skrur det hele sammen. Sjekk brekksko med det samme du er der. Kanskje like greit å skifte det også i samme slengen takk. tenkte litt mere på åssen jeg får det av. men er godt med noen tips. hvor er slikt billigst, og er det best å kjøpe originale deler ,eller andre merker?
M6 Bjørn Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... s/pads.htm http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... s/pads.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå