Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg holde på å bygga meg ein e30 325i turbo... motor er klar men vett ikkje ka eg ska gjer me bensin tilførselen... har egentli ikkje lyst te å kjøpa data sprut... for hadde egentli ikkje tenkt å legga så alt for mykje peng i da... men e da nåken billigare alternativ som ein kan stole på???

Skrevet

Et datasprut er et mye mer driftsikkert alternativ. Det vil trolig spare deg for mange problemer. Megasquirt får du til 4-5 lapper. Så kommer mapping oppå der, så har du forhåpentligvis en stabil maskin.

Bensintilførsel må være bra uansett hva du velger, BTR og bra bensinpumpe trenger du uansett.

Skrevet
Et datasprut er et mye mer driftsikkert alternativ. Det vil trolig spare deg for mange problemer. Megasquirt får du til 4-5 lapper. Så kommer mapping oppå der, så har du forhåpentligvis en stabil maskin.

Bensintilførsel må være bra uansett hva du velger, BTR og bra bensinpumpe trenger du uansett.

okay... takk for tipset.. men kor får eg evt tak i da?? te den prisen?? :shock: nåken andre som vett nåke løysningar.. :D

Skrevet
535 luftmengde måler og større dyser. progressiv bensintrykks regulator.

e da te å stola på?? men får den ekstra mye bensin i da du får ladetrykk då??

Skrevet
eg holde på å bygga meg ein e30 325i turbo... motor er klar men vett ikkje ka eg ska gjer me bensin tilførselen... har egentli ikkje lyst te å kjøpa data sprut... for hadde egentli ikkje tenkt å legga så alt for mykje peng i da... men e da nåken billigare alternativ som ein kan stole på???

eg kjøre jo med tileggsprut, kun forsinket tenning på ein m20b23, du kan vel bruke chip for å senke tenninga,

evt tenningsforsinker, det har eg også liggende.

Skrevet
eg holde på å bygga meg ein e30 325i turbo... motor er klar men vett ikkje ka eg ska gjer me bensin tilførselen... har egentli ikkje lyst te å kjøpa data sprut... for hadde egentli ikkje tenkt å legga så alt for mykje peng i da... men e da nåken billigare alternativ som ein kan stole på???

eg kjøre jo med tileggsprut, kun forsinket tenning på ein m20b23, du kan vel bruke chip for å senke tenninga,

evt tenningsforsinker, det har eg også liggende.

e litt skeptisk på da tillegssprut grieiene eg.. ka sku du evt ha for detta då?? :D

Skrevet
eg holde på å bygga meg ein e30 325i turbo... motor er klar men vett ikkje ka eg ska gjer me bensin tilførselen... har egentli ikkje lyst te å kjøpa data sprut... for hadde egentli ikkje tenkt å legga så alt for mykje peng i da... men e da nåken billigare alternativ som ein kan stole på???

eg kjøre jo med tileggsprut, kun forsinket tenning på ein m20b23, du kan vel bruke chip for å senke tenninga,

evt tenningsforsinker, det har eg også liggende.

e litt skeptisk på da tillegssprut grieiene eg.. ka sku du evt ha for detta då?? :D

eg har haltech f5 med ei ekstra dysa.. forrige 323 motoren hadde 250 hk me dette, er også stikk slik at man kan ha 2 store dyser ekstra. dette koster 4000 nytt uten dyser.

Skrevet
eg holde på å bygga meg ein e30 325i turbo... motor er klar men vett ikkje ka eg ska gjer me bensin tilførselen... har egentli ikkje lyst te å kjøpa data sprut... for hadde egentli ikkje tenkt å legga så alt for mykje peng i da... men e da nåken billigare alternativ som ein kan stole på???

eg kjøre jo med tileggsprut, kun forsinket tenning på ein m20b23, du kan vel bruke chip for å senke tenninga,

evt tenningsforsinker, det har eg også liggende.

e litt skeptisk på da tillegssprut grieiene eg.. ka sku du evt ha for detta då?? :D

eg har haltech f5 med ei ekstra dysa.. forrige 323 motoren hadde 250 hk me dette, er også stikk slik at man kan ha 2 store dyser ekstra. dette koster 4000 nytt uten dyser.

tillegssprut fungerer fint det, men om du skal gjøre det enkelt og ikke minst billig så skaffer deg turbochip med innprogrammert tenningsforsinker fra norman (dette må du ha!!) 535 dyser og og progressiv btr, helst 1:1,4. da setter du standard trykk på 3 bar som er originalt og når du da får ladetrukk vil du få ca 4,2bar trykk.

dette fungerer utmerket og du vil da få nok bensin til ca 0,5bar ladetrykk og ca 220hk! kommer selfølgelig ann på kompressjonsforhold i hver enkelt motor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...