Gå til innhold

e-30 325I ABS lampe lyser

Villpus
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en 87 modell 325i der ABS lampene lyser.

Har no målt alle 4 ABS giverne for motstand og rotert hjula m/ vekselstrømsmåling for og sjå at dei er i orden.. fortsatt lyser ABS lampa.

mange forslår diagnose verktøy.. litt vanskelig på en slik gammel tass. kontakta fram i motor er jo kun til motorstyring(1.1 motronic jah) . Der er ei boks under dashbord som muligens er ABS kontrolleren. diagnose verktøyet seier der skal vere ei 16 PINS CARB kontakt der., som ikkje er der. lolz ;) bilen er nok for gammal til det. (gamle e-30)

noken som kjenner til dette systemet eller har erfaringer? eller kansje veit om der finst noken typer feilsøkingsprosedyrer på ABS systemet? Par karer som sei at der skal vere ett blinke system på lampa for og lese feilkoder.. men de blir vel gresk uten ei handbok og forhalde seg til.

Hjelp ønskes sterkt ;)

Lampa lyser når du slår på tenning, starter, å slokner ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikket nettopp relea på ABS for å teste di. (direkte strøm) smalt soo jeevlig i handa.. ka faen? ekje ditte her berre 12 volt da? hmmm. lol

ideer? ;)

12V, men høy spenning :)

Prøv å skift det releet du. Jeg vil tro feilen ligger der, eller i selve sentralen. Og da er det billigst å begynne med releet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikket nettopp relea på ABS for å teste di. (direkte strøm) smalt soo jeevlig i handa.. ka faen? ekje ditte her berre 12 volt da? hmmm. lol

ideer? ;)

Nå er ikke jeg elektriker men tror det er p.g.a. høyere ampere og da smeller det mere:)

hvis ikke jeg er helt på jordet nå da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett. trur eg en gong lærte et at 12 volt er ikkje nok spenning til å gi deg sjokk uansett :/ hmm. jaja, new lessons learned ;)

bør vel kansje starte med å teste relea ja. å kansje pumpa.. noken med ideer for og få testa pumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cirka 1000 i målt resistans.. varierende ved rotering av hjula.. slik det skal jo vel ver :)

Ohm ligger på litt i overkant av 1Kohm, men stødig, altså ikke noe forskjell ved rotering på hjul.

Måler bare motstand(forbindelse) i viklingen som induserer spenning...

Vac vil i midlertid variere noe da det kan være vanskelig å holde jevn RPM på hjul manuelt.

Ved over ca >60 RPM vil den induktive giveren produsere ca 1-1,4 VAC.

Noe jeg kom på er at du kan måle ladespenning, for har vært borti at ved feil på spenningsregulator kan det oppstå problemer med slik elektronikk.(Spes ved for høy ladespenning)

Et rele skal ikke gi noe overslag ved kontakt, bruker bare å kjenne/høre at det slår over.

Andre ting å sjekke kan være godsforbindelse til aggregat...

Å sjekke solenoider på aggregat osv uten fabrikksdata er ikke helt enkelt, men kan prøve å finne kabler til hver og måle resistans og sammenligne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...