Bernt Skrevet Juni 25, 2007 Share Skrevet Juni 25, 2007 Etter å ha letet i ca et halvt år fant jeg endelig en bil. Det var noe merkelig fordi det var noe som bare sa "den vil jeg ha" inni meg, selv om det antageligvis ikke var den lureste bilen og handle med tanke på at jeg er lite bil kyndig og er ikke den beste til å mekke. En gang må man lære? Uansett, valget falt på en E36 328. Den er total ombygd (Ja jeg vet, skrekk og gru) fra en 318is fra norge og eierens, som kom fra Tyskland, 328. Karrosseriet er fra 1995, or alt annet er fra 1992. Er faktisk ikke helt sikker på lakk koden, så om noen vet hvilken det er så hadde det vært flott! Er utrolig fornøyd med intriøret, det er sort skinn med utrolig fin tre kombinasjon. Uten å gå særlig i detaljer vil det si at første eier flyttet til norge og hadde med sin bil. Istedet for å betale ran pris for å få norske skilter, tok eier alt fra sin 328 over på et 318is karrosseri. Motor, understell, drivverk, girkasse og bremser osv. Dette ble da godkjent og tydeligvis tjente (Begrenset tapet) han noe på det. Selvfølgelig faller bilens pris litt i verdi, men men. Bilen ble ikke særlig brukt og derfor solgt videre til eieren før meg, som var en gutt/mann i 20 års alderen. Heldigvis var den bare der i ca 6 måneder, så skadene burde (Håper jeg) være minimale. Det er tegn på diverse spinning og liknende, merkelig. Det er på tide at denne perlen får en ny sjangse, og jeg skal jammen behandle den godt! Bilens karrosseri har gått ca 165k, mens motor og alt fra 328'en har rullet beskjedne 85k. Motoren høres nydelig ut, ingen tegn til at den har gått lenger enn det eier påstod, desverre kunne ikke km stand bekreftes fordi den er ombygget. Jeg velger å håpe, selv om jeg også tviler. En del små plukk er det selvfølgelig: Vindus motoren i høyre dør lager grotesk lyd når den hever/senker vinduet, den funker men må byttes. Hjulbuene har sin rust, skal taes snarest. Må sette på noen klips på takluken slik at den kan vippes opp og ned, den går kun frem og tilbake nå. Mangler en liten bit av listen forran på fangeren. Forferdelig gitter fremme i fangeren, må av. Taket må renses, samt noen av mattene. Må ha nye klips til å feste dør listene nede, og dør trekket ordentlig fast. Er en del steinsprut, men det er en selvfølge når lakken er fra 95'. Noen bilder: Planen er da og gå gjennom hele bilen, skifte alt som er slitt eller ser tvilsomt ut. Kjipt og få en regning på 5000 når du kunne ha skiftet en del på 500 for å unngå det. Så skal det vel sies at fattern skal ha tilbake noen store høvdinger også. Etter det blir det antageligvis M-tech pakke, med diverse stash. Åpen til forslag, så bare kom med det! Blir vel åpnet prosjekt tråd om noen måneder. Setter også pris på tanker om bilen og om det var dumt av meg å kjøpe denne bilen. Mvh, Bernt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Gratulerer med morsom bil! En m-tech pakke og muligens noen andre felger hadde absolutt gjort seg. Bare å slenge seg over interiørrens og motorvask! Hvordan funker forsikringa på den 318iSn nå som den er 328? Har du utvidet forsikring slik at du ikke sitter igjen med 318iS listepris ved uhell, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2007 Tusen takk! Ordnet med forsikring i dag, jeg forstod det slik at de skrev ned at alt utenom karrosseri var 328. Får nesten ta en telefon og sjekke, bare for å være 100%. Bilen ble forsikret på min far. Det landet på ca 6000 kr, med full kasko. Det var med minimum kjørelengde i året, har ikke lappen enda. Synes det var rimelig pris. Jeg var innom for noen måneder siden og spurte hva en 325 ville koste, da havnet det på 7700. Har du noen tips til interiørrens og motorvask? Har hørt at man kan bruke zalo til interiørrens, men var skeptisk til dette. Vurderer å leie en maskin. Hvilke midler bruker jeg til motorvask? Mvh, Bernt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruberhai Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 najs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2007 Tusen takk noen som vet hvilken lakk kode det er? Den er ikke helt svart, men litt lysere. Grå metalikk? Mvh, Bernt Nilsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Ser ut som Diamant Schwarze, altså diamant svart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Grei førstbil dette. Mye potensiale med de riktige forbedringene... Sats på litt senk og nye felger. Vil hjelpe veldig. Ved rensing av interiøret (altså skinnsetene) bruker du BMW sin skinnrens, evnt Meguiar's. Deretter bruker du en slags krem til å smøre dem inn med for å få tilført setene fuktighet igjen. BMW har, Meguiar`s har vel og så kan man bruke slik fett man har på sko. Fungerer veldig bra Husk bare på å tørke godt av setene før bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Grattis med bil! 328i er jo fin førstebil også!. Ville prioritert senk og felger som andre har skrevet. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThinkPink Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Stilig! (Syns forresten ikke det gitteret foran var så ille.. Men det er kanskje bare meg.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 grattis me fin bil=) men som sagt tidligere felger og senk må prioriteres ellers konge tralle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Pen bil Skulle jeg evt bytte eller moddet den litt, ville det vært -Sort gitter -Senking -m3 speil ikke så dyrt å har mye på utsende å si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2007 Tusen takk Ok, så det er diamant svart altså. Synes det virket som om min var litt lysere. Når det kommer til gitteret så er ikke det prioritert, det blir antageligvis sittende til M-tech settet skal på. Jeg har en venn med en helt orginal 318, og min er faktisk en del cm lavere. Vet ikke nøyaktig fordi jeg hadde ikke noe å måle med. Men vil jo tippe den blir veldig lav med M-tech + leppe? Er en del fartsdumper rundt hvor jeg bor, så vet ikke hvor lurt det er å ha en som ligger nede på asfalten. Felger kommer! Det jeg har lyst på er svart eiker (mange tynne eiker) med polert kant, 18". Men vet ikke hvor jeg skal begynne å leite, kan ingen felge merker. Så det er bare å komme med linker om dere vet sånn ca hva jeg mener! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 328 coupe, det er pent! Ta godt vare på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Flott bil,grattis, er jo grom førstebil da Ville gått for m-tech pakke,felger og senk. Er heller ikke fan av trelistene innvendig, men der er det jo smak og behag for den utvalgte, hadde gått for børsta aluminum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juni 26, 2007 Share Skrevet Juni 26, 2007 Mulig det er m-tech dempere/fjær på bilen da de er 15-20mm lavere enn orginalt. M-tech fronten er vel faktisk høyere enn den orginale, men siden den går "utover" ser den lavere. Tror noen skrev det en gang. Den leppa som hører til på M-fronten er vel max 1 cm høy, så bygger ikke noe vesentlig. Er ikke noe å bekymre seg over før du kommer med rieger sine lepper som kommer under her og bygger ned 4-6cm hehe Når det gjelder felger er hvertfall jeg skeptisk til svart eiker på mørk bil. Min mening er hvertfall at du heller bør finne et eller annet i sølv med litt kant, gjerne mangeeiket som du gjerne vil ha. Et eksempel er Hartge Classic (bilder hentet fra Schmiedmann): Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå