PPE Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Har en bmw 316i -90 som tempmetaren beter sig kostigt på plus att den blir jävligt varm. Mätar hoppar lixsom fram och tillbaka, mest uppåt då. Va och köpte en ny termostat idag men hittar inte vart den sitter, någon som kan vara snäll och berätta var den sitter! kanske nån som har det på bild? tacksam för svar!
Ballder Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Termostathuset burde du finne rett over vannpumpen.
PPE Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 Tror du det är termostaten det är fel på, eller kan det vara nåt annat som spökar?
Ballder Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Vanskelig og si igrunn, men det er jo en mulighet. Start bilen og la den gå seg litt varmere enn hva den er ved "normaltemp". Blir vel litt over midten det, og kjenn da på radiatoren om den er god og varm. Veldig varm bør den være om termostaten er ok. Men det samme kan skje om vannpumpen er kaputt. Blir motor glovarm uten at radiatoren blir det, så er det sirkulasjonssvikt vil jeg tro ja. Blir radiatoren glovarm også, så kan det være kjøleviften som ikke henger med lenger. Vet mange har byttet den med stort hell. Jeg selv prater heldigvis ikke av erfaring da jeg av en eller annen grunn har sluppet unna all de BMW'ne som koker.
PPE Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 Tack så mycke för hjälpen ska kolla imorgon!
Ballder Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Bare hyggelig det. Kan jo nevne på at det har forekommet tette radiatorer også. Bare prøv og se for deg veien på kjølevannet, så dukker det opp ting som kan være en "lås" underveis. Sjekk også at du har varme i varmeapparatet når du holder på. Blir det dårlig temp der mens motoren nærmer seg varm så kan det være mye luft eller vannpumpen. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå