Gå til innhold

misligeholdt bil

skjarnli
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg forleden en '98mod 523 touring.

Fikk bilen billig da den, som selger sa; "ikke var av det peneste eksemplaret"... hentet bilen hjem på en biltralle siden oljelampa lyste...

Fikk bilen hjem og begynte å se litt nøyere på den. Interiøret så forbausende bra ut, men lakken var stygg og det er noen småskader, men ikke noe alvorlig...

Byttet olje og filter samt oljetrøkkføleren.. kryssen fingrene, men til ingen nytte.. :x

Sjekket service-heftet hvor det var stemplet oljeskift på 100K og 192K..

Tok da av toppdeksel og da.. makan til graut har jeg aldri sett ... :shock:

så ut som om det hadde vært en anleggsgartner der og tømt posen sin med matjord...

Fikk ut det værste og satte på toppdekselet igjen. Fylte en blandig av olje og diesel på motoren og startet den, vet at jeg har noe trykk ettersom lampa slukker etter en stund samt at jeg har tatt ut oljetrykkbryteren og sett et det kommer olje...

Tapper denne blandingen av motoren og tømmer på ren diesel starter motoren et kort øyeblikk for å sirkulere. Tapper av SVART diesel og gjentar prosedyren.

Fyller etter dette ren olje og bytter filter. motoren starter og lampa slukker.. men når jeg får temperatur i motoren tenner oljelampa igjen... :x

Skal ta av bunnpanna nå til helgen og har bestilt ny oljepumpe som jeg da skal bytte i samme slengen...

Noen som har noen erfaringer eller tips til om det er noe mer jeg bør se etter. evt bytte i samme slengen som jeg har bunnpanne av bilen..

evt om det er noen som har byttet oljepumpa før og har noen tips

:?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med et lignende produkt fra en annen produsent.

fikk inntrykk av at dieselen faktisk løste opp bedre...

mulig det virker bedre hvis man kjører litt med produktet på motoren, men jeg tør ikke gjøre dette når oljelampa lyser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var oljepumpa byttet...

or en jobb :o

Klarte å ødelegge lokket på filterhuset (ny er bestilt), men det var helt tydelig at det kom trykk dit.. :lol:

pumpa som satt der var nesten like fin, trenger nok bare en overhaling egentlig, men nå er den da byttet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du må bytte rådelager for og få bra trykk i motoren.

Kan være det ordner seg med en god rens også.

Lykke til!

Synd du bor så langt unna, jeg har et ekstra lokk liggende som du kunne fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...