Bjørn B Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Har som nevnt i en tidligere tråd skiftet vannpumpe og termostat. Har luftet godt, men vil bare dobbelt sjekke litt.. Har tidligere lest at det er lurt å sette bilen i en oppoverbakke når man lufter, gjelder det alle Bmw'er, eller kun en motor type? Min motor er en M30. Tips mottas med stor takk. Har også noe radiator tett jeg skal helle på, pga et varmeregister som svetter litt. Det står at jeg skal helle den rett på radiatoren eller i øverste radiator slangen. Dette pga det gjerne ikke er nok sirkulasjon i ekspansjons tanken, noen som har noen tanker om dette? Radiator tetten er av merke: Bar's Leaks Original Mvh Bjørn B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Bare å fylle rett inn i radiatoren da (via slangen).. Husk å kjør bilen varm så åpner du lufte skruen forsiktig, Du kan se at det bobler litt først hvis der er luft. Når du ser at det nærmest bare renner så skru igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn B Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2007 Har gjort det der, ingen luft, ingenting igjen... Men fremdeles, etter rundt 10-15 min på tomgang så begynner den å bli varm. Er det da viftecluthcen mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juni 27, 2007 Share Skrevet Juni 27, 2007 Har gjort det der, ingen luft, ingenting igjen... Men fremdeles, etter rundt 10-15 min på tomgang så begynner den å bli varm. Er det da viftecluthcen mon tro? Høres slik ut egentlig. Min og koker på tomgang. Jeg helte i radiatortett til den store gullmedaljen, har fått verksted til å lufte osvosv. Det eneste som er igjen nå er vifteclutchen som kan være ødelagt. Prøv når bilen er varm og står på tomgang å stappe ei sammenrulla avis inni vifta. Den skal være vanskelig å stoppe. Stopper den lett så er det viskosekoblingen som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå