Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er klart.jo større jo bedre. jeg har jo en orginal 325i.. som skal oppgraderes med turbo i nermeste framtid.. spekulerer da på hvilken bil jeg skal ta dyser i fra.. trenger ikke noe vålsome greier.. skal ikke ha bensin til mere en 300-350 hk..

derfor ville jeg vite ca mengde og ohm på orginal

har planer om å kjøre med orginal sprutet med muligens en turbo chip

nå i første omgang

skulle ha haddt noen dyser som har har cirka 250-300cc.

med et lavere grunntryk med en progresiv bensin reg skulle jeg klart å få ok mengde ved tomgang.. eller tar jeg feil nå..

pøs på med ideer,teorier,og gjerne utprøvde oppsett for m50b25 med turbo.. med eller uten data sprut :D

Skrevet

Dysene fra M3 3.0ltr og M5 3.6ltr er på 340cc

De bruker jeg på min M20B25 Turbo

Fungerer greitt med en progr bensintrykksreg.

Mvh

Skrevet
Dysene fra M3 3.0ltr og M5 3.6ltr er på 340cc

De bruker jeg på min M20B25 Turbo

Fungerer greitt med en progr bensintrykksreg.

Mvh

hvor mye laddetrykk kjører du med da

hvor mye bensin trykk

orginal innmat i motor

Skrevet

Kjører 0.8-0.9 bar ladetrykk.

Ca 2 bar's grunntrykk på bensin.

Kjører med 1:1.4 Btr

Standard M20B25 88+ med 8.8:1 i komp.

Skrevet

opel calibra turbo dyser???de er høy ohm. pluss at de leverer vel 204hk på en firer. det blir jo ca 306hk med 6dyser vel og merke viss bmw og opel bruker samme åpningstid på dysene. sånn ca i allefall, helt likt er det jo ikke men men.

Skrevet

Orginal dysene er på 154 eller 164cc husker ikke helt. og de er vel på rundt 12-13ohm. Beregn ca 1cc per hk, så legger du til en sikkerhets margin på noen og 40cc til:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...