Highlander Skrevet Juni 28, 2007 Share Skrevet Juni 28, 2007 Hei Installerte anlegg i bilen i går og etterpå fikk jeg en mistanke om at det er for lite strøm. Når jeg har anlegget på og bilen sviver på tomgang holder den på å stoppe når jeg skrur på lyset. Han jeg kjøpte bilen av greide å ødelegge batteriet som stod i dagen før jeg kjøpte den og han satte ikke akkuratt et kvalitetsbatteri i. Er bare et 55ampere batteri som sikkert kostet et par hundre. Så hvilke batteri er å anbefale til rundt 1000-1500,- Eller må jeg ut med mer $$$. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet Juni 28, 2007 Share Skrevet Juni 28, 2007 Det billigste er å heve tomgangen litt, slik at den lader mer. Jeg vet ikke hva slags vogn du har, men 55 Ah er vel i minste lager for de fleste BMW ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Highlander Skrevet Juni 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2007 Har en 318is 93mod. Og etter som jeg har funnet på nett, skal den orginale dynamoen være 70A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet Juni 28, 2007 Share Skrevet Juni 28, 2007 Mener du batteri eller dynamo?. Dynamoen er i tilfelle på 70A (ikke Ah). De fleste dynamoer slutter å lade av betydning når turtallet blir for lavt. Dynamoen må lade nok til å ha overskudd i forhold til forbruk, ellers hjelper det ikke om du hadde montert bilen full med batterier. For å sjekke om ladingen virker normalt kan du kjøre med et voltmeter påkoblet en stund (f.eks i sig.tenner'n). Du bør ha over 14 volt i alle tilfeller unntatt ved tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Juni 28, 2007 Share Skrevet Juni 28, 2007 Har et 65Ah batteri på min bil og original dynamo, holder lenge det, har bare justert litt på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Highlander Skrevet Juni 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2007 Ifølge voltmeter så er verdiene: Motor av og ingenting på: 12,7V Motor av, men tenning og anlegg på fullt: 12V Motor på tomgang med anlegg på fullt: 13,7-12,5V Motor med turtall og alt på fullt: 13,7V Disse målingene fra sig. tenner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet Juni 28, 2007 Share Skrevet Juni 28, 2007 Ok. Litt lav ladespenning, men burde ikke være noe problem. Mange biler ligger der. Det kan også hende at regulatoren hever spenningen litt når det er kaldere ute. Går ut fra at spenningen varierte mellom 12,5 og 13,7 på tomgang? Dvs. ikke sank sakte men sikkert? Hadde du lysene på også? Kanskje du har et unormalt spenningstap til coilen? Jeg vet dessverre ikke hvordan det skal måles på din bil. Jeg tror at du har et annet problem enn for lite batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå