taarhaug Skrevet Juni 29, 2007 Skrevet Juni 29, 2007 hei, har en 2001 E39 varebil som har gått 78,5k km. bilen er i meget god stand men det er et forhold som jeg ikke er helt fortrolig med: den bruker nå omtrent en liter olje per 6k km. da jeg overtok bilen ved 49k km brukte den mindre enn liter på 10k km. bilen bruker castrol longtec 0-30. siden jeg ikke er fortrolig med et så høyt oljeforbruk lurer jeg på hva som må til for å utbedre noe slikt, og hva det tentativt vil koste. jeg har undersøkt hva det vil koste med en ny motor og innsett at det blir for dyrt i forhold til bilens verdi. Thor Anders
TJ Skrevet Juni 29, 2007 Skrevet Juni 29, 2007 Nå er det en kjent sak at 2,2 literen bruker adskillig mer olje enn den gamle 2 literen som satt i E39 520 før facelift'en kom. Har hatt begge motorene, og 2 literen brukte ikke olje i det hele tatt. 2,2 literen jeg har nå derimot bruker ganske mye olje (0-30 olje), i likhet med din. Har tatt opp dette med Bmw, og de sier at dette er helt normalt, og ikke noe å bekymre seg for. Bare å peile jevnlig og etterfylle.
aigjerde Skrevet Juni 29, 2007 Skrevet Juni 29, 2007 Fint å høre. Det er det samme på min 520i 2.2 Tror jeg fyller ca 1 liter på 8-10k. Veldig greit med dette gule lyset som viser at det er på tide med etterfylling.
taarhaug Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Skrevet Juli 3, 2007 jeg er ikke helt klar for en nyere 5-serie ennå, så jeg forsøker et serviceintervall til Takk for svar. Thor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå