Gå til innhold

Susing i høyttalere. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Har et problem. Av en eller annen grunn mens jeg hørte på mitt anlegg så begynnte det å klikke. Lyden gikk beserk med veldig kjapp bass og litt susing. Dette skjedde med alle høyttalerne. Jeg stoppet bilen og startet den igjen med litt turtall fordi jeg hadde mistanker om at den hadde for lite støm. Men volten ligger jevt på 13,7V med turtall og anlegget spiller fint på høyt volum, men så merket jeg at det er en svak susing i alle høyttalerne.

Forsterkeren er en Cadence FX5100.

Og tilkoblet er:

FOCAL 130CV1

FOCAL 130A1

FOCAL 30A1

Hva er gale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har funnet ut ltt mer nå. Er ikke noe som er relatert til den lydklikkingen, tror det var en kortsluttning mellom en av høyttalerens +-.

Tror susingen har vært der hele tiden, men har ikke hørt det pga. har ikke hatt volumet så lavt før. Men synes jeg kan huske noe om dynamostøy og tror det kan være noe slik. Siden susingen forandrer seg med turtallet på motoren. Lyden blir skarpere jo høyere turtall.

Har satt på en tykkere jordingskabel da den jeg hadde først var en høyttalerkabel som ikke var så bra i etterkant. Det ble bedre, men er fremdeles susing bare med litt mindre volum.

Er nå på jobb å kan ikke prøve så mye mer nå, men skal prøve bedre strømkabel i morgen. Er det mer jeg kan gjøre for å fjerne denne susingen?

Er det skadelig for forsterker/høyttalere å bruke anlegget med denne susingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...