Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på hva forskjellen på m50 og m52 motorene er?

Tittet på forumet og begge har jo vanos og 24v 320

Hadde en 93 modell coupe før og der røyk vannpumpa på 100 000km!

Fikk vite at det var en svakhet siden det var laget av plast innvendig.

Hvordan er det med vannpumpa på en 1997 m52 motor?

Takker for svar :)

Skrevet

M50 har enkel Vanos, M52 har dobbel vanos, altså både på innsug og eksos siden. Håper jeg ikke tar helt feil da, men dette gjelder nå ivertfall M52 TU modellene.

Skrevet
M50-blokka er støpejern, M52-blokka er aluminium :)

Dette stemmer vel ikke helt. På m20 motorene var blokka av støpejern... Har m50 sjøl, og hvis æ ikke tar helt feil mener æ at blokka er av aluminium.

m50 fikk enkel vanos i slutten av 1992, og kan tippe at det "isanfa" sier om dobbel vanos på m52 er riktig. Andre oppgraderinger og forbedringer finnes også fra m50 til m52, men kan ikke si æ har så mye peiling der.

Skrevet
M50-blokka er støpejern, M52-blokka er aluminium :)

Dette stemmer vel ikke helt. På m20 motorene var blokka av støpejern... Har m50 sjøl, og hvis æ ikke tar helt feil mener æ at blokka er av aluminium.

m50 fikk enkel vanos i slutten av 1992, og kan tippe at det "isanfa" sier om dobbel vanos på m52 er riktig. Andre oppgraderinger og forbedringer finnes også fra m50 til m52, men kan ikke si æ har så mye peiling der.

M50 blokka er ihvertfall ikke lagd av alu. Det vet jeg fordi jeg har en motor liggenes i garasjen nå. ny type plastikk impeller kan stemme.

Skrevet

M50 har støpejernsblokk, og er levert uten vanos og med enkel vanos (sistnevnte hadde TÜ på slutten av navnet).

M52 har alublokk, og er levert med enkel og dobbel vanos (sistnevnte hadde TÜ på slutten av navnet).

Skrevet

Det vil si at vannpumpen har mere solide plast deler en den på m50 motoren? Eller er det like dårlig kvalitet?

Når sånn ca går vannpumpa på m52 motoren da?

Skrevet

Det vil si at vannpumpen har mere solide plast deler en den på m50 motoren? Eller er det like dårlig kvalitet?

Når sånn ca går vannpumpa på m52 motoren da?

Skrevet
M52 finnes med enkel vanos : M52B28

Vannpumpen er med plast impeller nå. Ny type.

paa

Kjøper du ny vannpumpe på f.eks Meca er de laget av stål og ikke plast. Mener også på at noen partier av originale bmw pumper er av stål..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...