-oddi- Skrevet Juni 30, 2007 Skrevet Juni 30, 2007 Hallo,har seg slikt at når jeg starta opp bila, så sto det inspection også lyset det ene baklyset konstant. Jeg vet at det finnes en knapp på bila for og slå det av,og det hjalp ikke å trykke inn den. Det bare fortsatte å lyse. Noen som har noe peiling på hva dette kan være ?. Setter stor pris på svar
BMWtotti Skrevet Juli 1, 2007 Skrevet Juli 1, 2007 Regner med at "Inspection" sto i displayet under speedometeret. I så fall så er det kun en indikasjon om at bilen skulle vært på service. Ikke noe å bry seg om hvis du ikke er så nøye på det. (Kan foresten nullstille den ved å jorde pinne 7 i diagnosekontakten forann i motorrommet)(Nullstiller også oljeservice indikasjon så dersom du ikke vet når det ble skiftet olje på bilen sist så lønner det seg å vente med å nullstille til du har gjort det) Det med lyset skjønte jeg ikke helt. Hvilket lys var det som lyste og hvilken knapp var det du mente?
Hyggmaister Skrevet Juli 1, 2007 Skrevet Juli 1, 2007 Tåkelys eller bremselys bak du tenker på? Baklys skal vel egentlig lyse hele veien
-oddi- Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Skrevet Juli 1, 2007 Sto inspection i displayet under km/t telleren ja. Men det slo seg av ei lita stund etter motoren ble starta. Men det er det ene baklyset som lyser konstant. baklyset på høyre side av bila,mens andre lyset var slukka. Men det hjalp jo ikke i det hele tatt og verken trykke inn eller ut den knappen inne i bila,som skal slå av lyset.
BMWtotti Skrevet Juli 1, 2007 Skrevet Juli 1, 2007 "Inspection" slår seg av etter ei hvis tid, det er riktig. Ang baklys (kjørelys?) så skrur det seg på og av ved hjelp av vribryteren sammen med hovedlysene. Denne trykkebryteren jeg tror du mener sitter ved sidden av vribryteren og er til tåkelysene(øverst=forrann og nederst=bak) Er kun et tåkelys som er helt yttert til venstre bak. Dersom det ikke skjer noe ville jeg ha skjekket pæra.(Er felles for tåkelys og kjørelys, er kun en ekstra vikling inne i pære som lyser når man skrur på tåkelyset.) Skal foresten være to lys på hvert av kjørelysene(to ved siden av hverandre) Dersom ingen av dem funker på venstre sida ville jeg skjekket disse to pærene førts og fremst. Kan også være dårlig jordkontakt. Kan prøve å vri litt på pæra for å få bedre kontakt Håper det ordner seg
-oddi- Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Skrevet Juli 1, 2007 Virka som at det var litt dårlig kontakt med ledningene ja. Kobla det bare ut litt,og nå funker det helt fint igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå