Bmwray Skrevet Juni 30, 2007 Skrevet Juni 30, 2007 Hei. Skal ta en liten service selv på bilen før jeg leverer den til eu godkjenning. Hvordan bytter jeg kjøleveske på en 97 modell 320? Når må man bytte kjøleveskeslanger? Når man skal bytte plugger så lurer jeg på om man bare kan skru di til eller må man ha moment nøkkel? Noe annet jeg bør gå over? Understell og bærekuler lar jeg verkstedet gjøre Takker for svar
Dirty Skrevet Juli 1, 2007 Skrevet Juli 1, 2007 bare å fylle på igjen etter du har byttet slangene! pluggene er bare å skru ut og sett inn nye! bare ikke skru de så jævli slik at du ødelegger gjengene! skjekk alle lys osv og at brekket tar bra
Bmwray Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Skrevet Juli 1, 2007 Jeg tenkte bare og tappe ut kjøleveska og fylle på ny.. Hvordan skal jeg få ut kjølevesken? Må jeg bytte kjøleslanger da? er en 97 modell, vet ikke når man bør bytte slangene, men jeg tittet igjennom servicepapirer og dem går jo over alt sammen av slanger så det er derfor jeg lurer på om det er kansje lurt og bytte dem etter 10 år på veien..
Ole@Automote Skrevet Juli 1, 2007 Skrevet Juli 1, 2007 Tror ikke du trenger å bytte de før de blir morkne eller det går hull på dem, bøy litt på slangene å se etter sprekker i gummien, for å tappe av veska er det en blå plastikk skrue i bunn av radiatoren. Finner du ikke den så ta av slangen nede til venstre på radiatoren, da renner veska ut. For å lufte motoren igjen etter det, sett bilen på flatt underlag, skru opp lufteskruen på radiatoren rett vedsiden av påfyllinga, tøm på til det renner over, dette kan ta litt tid da motoren skal fylle seg opp igjen, fyll på til vannet ikke synker i ekspansjons tanken lenger da skal den være ferdig lufta. skru til alt du har løsnet og kjør deg en tur, sjekk så kjøle veska igjen.
Bmwray Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Skrevet Juli 2, 2007 Det er bra. Vet du hvor mye kjøleveske den skal ha? 5 liter?
TB328i Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 E36 har ikke ekspansjonstank. sett varmeapparatet på fullt, full varme og full blås. skal ikke være rein kjølevæske.. du veit det? slangene holder som regel lengre enn bilen;)
snes Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 E36 har ikke ekspansjonstank.sett varmeapparatet på fullt, full varme og full blås. skal ikke være rein kjølevæske.. du veit det? slangene holder som regel lengre enn bilen;) Min e36 med m52b20 hadde ekspansjonstank for kjølevæske.
bjalle Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 Skal du skifte så rens sysemet skikkelig,ta ut thermostat og kjør vann gjennom systemet med hageslangen på full guffe i 5 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå