Gå til innhold

pipelyd, kun ved tomgang, ganske irriterende.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bilen går på tomgang hører jeg en pipelyd i fronten av motor. Når jeg setter den i fri blir denne lyden lavere.

Hva kan dette være?

99 bmw 520 E39

• 3 weeks later...
Skrevet

Hører denne høyfrekvente lyden i motoren ved tomgang, da er den ikke veldig høy, setter bilen i gir (Automatgir) da synker turtall litt og lyden blir høyere. Med en gang jeg gir gass, blir lyden borte.

Merkelig lyd, høres ut som gresshopper i syden, bare konstant lyd.

Kan dette være vannpunpe eller et av drivhjulene på reima?

Skrevet

Vannpumpe kan da høres slik ut. Men lukk opp panseret å hør om det kommer fra vannpumpe... Ikke forveksl med "vanlig" uling fra reim..

Skal gå ann å lokalisere hvor denne lyden komemr fra ved å bruke god tid på å høre i motorrommet..

MVH

Fliid

Skrevet

Har prøvd å lytte, nå er ikke jeg verdensmester i motor eller særlig kyndig da. Men lyden høres ut å komme fra toppen av motor, helt fremme. ???? Hvilken del sitter der?

Skrevet

Jeg hadde en intens pipelyd etter jeg hadde bilen på verksted hos Bavaria, da tok jeg den opp igjen og fant ut at insuget var helt løst fordi de hadde glemt å stramme det, de skrudde det fast og pipelyden forsvant :)

Skrevet

Vannpumpen sitter høyt oppe utifra hva jeg kan se på GS. Kan være reimene selvfølgelig. Men det er jo bare å se om det er mye slakk, trykk ned og se om du kan trykke reimen ned mer enn 1 cm. Eller så må du demontere så du komemr til vannpumpa for og inspisere.

MVH

Fliid

Skrevet

Hei!

Vanskelig å si når man ikke hører lyden, men om ikke ovennevnte forslag hjelper deg så kan det være klima anlegget. Om det er klima anlegg på den så kan det være lageret på kompressoren som gjør denne lyden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...