Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

hvordan er dette? bolt on, eller må det lages nye fester?

å sveise nye fester er ikke det største problemet, men lurer på hvor vanskelig den vil være å tilpasse :)

og en ting til, hva ligger de på i pris?

mvh

Skrevet

bruk heller diffen fra e28 den er lik som den store e30 diffen og den får du med masse utvekslinger og diffbremser. e34 m5 diffbremsen har vel 3.91 utveksling orginalt trur jg. da er den jo ganske kort på gira. hvis du skal bruke e34 diff må du bygge om innfestinga på traversen baK da det er andre fester på e34.

Skrevet

jepp. den "lille" e28 diffen er bolt on, eneste du må ha er stikkaksler fra e28 og ett e30 325 difflokk. altså storediffen til e30. du kan bruke alle diffene til e28 fra 518- 528. 528 kom med en som var større oxo. men ville valgt og bruke en fra de andre modellene. skal du handle en sånn diff kommer den på ca 5 lapper. er litt lettere og få tak i fra e28 enn e30 da det er svært få av dem. bare husk og finne en med rektig utveksling med tanke på kort eller langt gira. 4.27 er veldig høy utveksling, noe som fører til mye giring og lavere toppfart.

mvh

thorbis

Skrevet

Hadde 325ix viskose sperre med 3.91 utveksling på e30'n min med m30b28 (e28 528i motor) å 5 trinns manuell å den kunne jeg jo dra LANGT på gira,å hadde meget bra aks...fant ut at det er ultimat utveksling for meg isåfall,tror det blir enda bedre når jeg straks skal ha inn m30b35 turbo :twisted: Noen som veit om en klokke med 3.91 utveksling til meg??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...