Stefan Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Skulle skifte glass på frontlyktene i går, men måtte gi meg da jeg ikke fikk de løs. Dels fordi jeg manglet utstyr og søvn Trodde jeg kanskje skulle få det til uten å måtte skru ut hele lykta, men virker kanskje som det må til. Noen som har noen tips til fremgangsmåte her? Har kjøpt Glass E-39 chrome 2001 look fra GS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Du må av med lyktene ja. Ingen vei utenom der, men er jo en enkel jobb det. To skruer oppe, og to nede på hver lykt. For og dele lykten, så er det noen låsehaker som du sikkert har sett som må vippes pent opp. Men vær forsiktig så du ikke knekker dem. Tipper dem er litt skjøre. Også er det en litt lengre sak mellom lykt og blinklys som låser. Den må trykkes mot lykten for og slippe taket. Trykk lykten litt sammen for og avlaste trykket på den. Du ser det hele ganske kjapt vil jeg tro. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stefan Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2007 Takk skal du ha Ballder. Kom ikke til de skruene nederst, og vil ikke bruke rørleggertang Skal bli arti å få byttet ut lyktene. De var litt vell mye krom, men får se når de kommer på. Heldigvis er bilen sølv-farget, så er ikke sagt de stikker seg så mye ut. Skal også bytte side-blinkersene, grillen og bytte til hvit-blinkers bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Takk skal du ha Ballder.Kom ikke til de skruene nederst, og vil ikke bruke rørleggertang Skal bli arti å få byttet ut lyktene. De var litt vell mye krom, men får se når de kommer på. Heldigvis er bilen sølv-farget, så er ikke sagt de stikker seg så mye ut. Skal også bytte side-blinkersene, grillen og bytte til hvit-blinkers bak. Jeg selv er en som IKKE liker chrom, men det skal du ikke bry deg stort om. Blir du fornøyd så er alt bare bra. Er jo din bil. Jeg har svart bil, og den hadde chrom når jeg fikk den. Se denne tråden. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=54013&highlight= Tror nok ikke det blir så kræsj med chrom på din som er sølvfaget nei. Du kommer vel til alle skruene med forlengere vel? Bare bruk et sånt sett med små piper og sånn. Og husk at når du tar ut lyktene, så må du dra dem forsiktig ut på innsiden først. Da ser du at den lista i bunn av lykten slipper taket i skjermen. den har lett for og knekke der ute, så følg med og vær forsiktig. Den ene min var knukket og vil ikke sitte skikkelig uten litt triksing med tape. Pass også på lakken her og der. Fort gjort og skalle av litt på hjørner og kanter. Nok av slike eksempler på min fra før desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stefan Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2007 Da var mesteparten gjort Men jeg blei litt forvirra. Virker ikke som det er helt enkelt å få festet på kontaktene til blink-lysene. Har klemt de på så godt jeg kan, men når jeg prøver å blinke nå så skjer følgende: Normal blink 1-1.5 sekunder, så blinker den dobbelt så fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Da er det vel en pære som ikke blinker når det skjer. Blinkersen på de jeg hadde satt heller ikke fast. Di lå nærmest løst inne i lampa, men de virket jo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stefan Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2007 Da har jeg fått til Selve jobben var fort gjort, men pæreholderne (fulgte med) var ikke greie å få på kontakten. Måtte faktisk spraye med silikon, da pluggen var litt mer butt rundt tuppen enn originalene, men til slutt var de inne. Angrer ikke på at jeg valgte chrome heller, syntes det passet fint til fargen jeg har på bila. Kan ta et bilde og poste hvis du vil se Neste blir å bytte til ny-type skilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Kom med bilde!! Klart jeg vil se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stefan Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2007 Her er et bilde av lyktene. Skal bytte grillen + ha nye skilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Se der ja. Ble ikke galt selv i mine øyne det der. Ser ut til å være en pen bil forøvrig. Grattis med oppgradering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stefan Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2007 Takk Er ingen bilmekaniker men prøver likevel å gjøre mindre grep for å oppgradere bilen. Har bestilt opp litt lakk, og skal pusse, "rust-binde", grunne og lakke noen flekker som er synlige når man åpner panser og bagasjerom. Ellers er jeg godt fornøyd, har ingen planer om å bytte front/bak-skjerm, men tror jeg kanskje vil investere i noen 17" når sommerdekka begynner å bli slitt. Eneste jeg for øyeblikket irriterer meg over er det elendige signalet på radio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Hmm. Er knall bra signal på radio i min. Har ikke studert det, men tror antenna er i bakruten. Var det på e34'n jeg hadde i hvertfall. Og på den så var det en slags signalforsterker bak det dekselet som går fra hatthylle og opp til taket. Tror det var en forsterker ihvertfall. Du har fått deg en digg bil i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stefan Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2007 Jepp, den har antenne i bakruta. Jeg skal sjekke den forsterkeren du nevnte, og se om jeg ser noe "mistenkelig". I mine øyne må det nesten bli noe som er rødt og blinker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Hehe. Søk litt på google før du begynner og plukke ned baki der da. Ikke sikkert at det er noe der vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå