Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er vanskelig å skifte veivakselsensor? Har fått feilmelding opp på diagnose med kode:

83 Crankshaft angle pulse generator

Noen som vet hvor jeg finner denne på GS bildeler's webshop?

Skrevet

Det er ikke så vanskelig. Skiftet den på min 97' 523 for 3 uker siden. Den sitter og "ser" ned på veiva på utsiden bak vifta under termostathuset i front av motoren.

Ta av vifta og viftehuset. Sensoren sitter med en 6 (?)mm sekskantskrue. Det verste var kanskje å koble fra den gamle i og med at kontakten sitter under innsuget.

Bruk realoem.com for å finne delenummeret og søk på nettbutikken til GS. koster 795,- men finner ikke igjen delenummeret.

Tommy.

Skrevet
Det er ikke så vanskelig. Skiftet den på min 97' 523 for 3 uker siden. Den sitter og "ser" ned på veiva på utsiden bak vifta under termostathuset i front av motoren.

Ta av vifta og viftehuset. Sensoren sitter med en 6 (?)mm sekskantskrue. Det verste var kanskje å koble fra den gamle i og med at kontakten sitter under innsuget.

Bruk realoem.com for å finne delenummeret og søk på nettbutikken til GS. koster 795,- men finner ikke igjen delenummeret.

Tommy.

Veldig bra. Da skal jeg prøve selv. Takker så mye!

Skrevet

Har nå montert ny veivakselsensor. Bilen går mye bedre på lave turtall og starter slik den skal. :D Montering er noe knotete. Må først ta av vifte og viftehus. Deretter løsne fra oljeforsyning og oljedamprør til VANOS. Deretter ta av oljefilterlokk. Å komme til signaltilkoblingen var vanskelig fordi den ligger under luftinnsuget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...