Gå til innhold

JonEldaR`s E34 M5, Solgt og vraket av ny eier...


 Share

Anbefalte innlegg

den øker med turtallet?

alle ventiler eller bare noen?

du har vel justert ventilene etter den ble satt sammen igjen?

kom med lyden så får vi høre.

den øker med turtaller ja, alle ventilene har jo vært ute og blitt glassblåst og montert sammen igjen + at det er ny shimsing så d skulle være rart om det er toppen det er problemer med :?

er redd for at det kan være rådelager eller noe.. likevel om det høres ut som om det er toppen

holder på å legge ut video nå, så kommer strax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det der virker å klakke for tydelig til å være et lager. Høres veldig ut som toppen.. minner litt om en vanos som pakker sammen.

Blir lyden verre dersom du holder et turtall fast, men setter litt press på den? Altså slurer litt?

Dersom det er rådelagre kan lyden bli verre ved mer gass men samme turtall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der virker å klakke for tydelig til å være et lager. Høres veldig ut som toppen.. minner litt om en vanos som pakker sammen.

Blir lyden verre dersom du holder et turtall fast, men setter litt press på den? Altså slurer litt?

Dersom det er rådelagre kan lyden bli verre ved mer gass men samme turtall

er litt usikker på om den blir verre om jeg holder et litt høyere turtall fast... turte ikke la bilen gå noe mer når jeg ikke vet hva det er..

synes også lyden høres ut som den kommer fra toppen.. men det er så rart når toppen har gjennomgått full overhaling på autotrim :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre noen tester for å prøve å utelukke osv..

Har du klakking dersom den bare kinner? Prøv å stenge bensintilførselen å hør etter om den klakker da også.

Dersom den fortsatt klakker, kan du ta ut pluggene å kinne igjen.

Dersom den klakker ved pluggene ute er det nok utelukkende toppen.

Skulle den stoppe å klakke ved noen av testene tror jeg ikke det er toppen, da den jobber likt uansett kompresjon eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre noen tester for å prøve å utelukke osv..

Har du klakking dersom den bare kinner? Prøv å stenge bensintilførselen å hør etter om den klakker da også.

Dersom den fortsatt klakker, kan du ta ut pluggene å kinne igjen.

Dersom den klakker ved pluggene ute er det nok utelukkende toppen.

Skulle den stoppe å klakke ved noen av testene tror jeg ikke det er toppen, da den jobber likt uansett kompresjon eller ikke.

jeg tror ikke at jeg hørte ulyder sist når jeg kjinnet med frakoblede coiler og bensintilførsel for å bygge opp oljetrykk, men jeg skal prøve dette neste gang jeg er i garasjen.. blir nok en stund til jeg skal dit igjen, langt til garasjen jeg har bilen i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken motoren din ble :)

takk for d :) bare så kjedelig å ha en strøken motor som ikke fungerer som den skal :?

Høres ut som det kommer fra toppen, om jeg skulle tippe er det en ventil som ikke har det bra ?

Høres ikke ut som lyden er der mens du kjører starteren.

Selv om den er nyoverhalt kan det jo fortsatt være en feil der, vi mennesker gjør jo feil en gang i blandt. dette vil jo være en reklamasjons sak mot de som overhalte toppen som jeg vil tro de ordner fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken motoren din ble :)

takk for d :) bare så kjedelig å ha en strøken motor som ikke fungerer som den skal :?

Høres ut som det kommer fra toppen, om jeg skulle tippe er det en ventil som ikke har det bra ?

Høres ikke ut som lyden er der mens du kjører starteren.

Selv om den er nyoverhalt kan det jo fortsatt være en feil der, vi mennesker gjør jo feil en gang i blandt. dette vil jo være en reklamasjons sak mot de som overhalte toppen som jeg vil tro de ordner fort.

Jeg også kan tenke meg det, men det kan være lurt å ha litt kjøtt på beina når du snakker med dem for å reklamere. Da kjenner du problemet litt mere og kan gjerne si hva som er galt. Da hører de kansje lettere på deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken motoren din ble :)

takk for d :) bare så kjedelig å ha en strøken motor som ikke fungerer som den skal :?

Høres ut som det kommer fra toppen, om jeg skulle tippe er det en ventil som ikke har det bra ?

Høres ikke ut som lyden er der mens du kjører starteren.

Selv om den er nyoverhalt kan det jo fortsatt være en feil der, vi mennesker gjør jo feil en gang i blandt. dette vil jo være en reklamasjons sak mot de som overhalte toppen som jeg vil tro de ordner fort.

vet det, men det er litt rart at det skal være den eksakte samme lyden fortsatt :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken motoren din ble :)

takk for d :) bare så kjedelig å ha en strøken motor som ikke fungerer som den skal :?

Høres ut som det kommer fra toppen, om jeg skulle tippe er det en ventil som ikke har det bra ?

Høres ikke ut som lyden er der mens du kjører starteren.

Selv om den er nyoverhalt kan det jo fortsatt være en feil der, vi mennesker gjør jo feil en gang i blandt. dette vil jo være en reklamasjons sak mot de som overhalte toppen som jeg vil tro de ordner fort.

vet det, men det er litt rart at det skal være den eksakte samme lyden fortsatt :?

Har ikke fulgt med denne tråden fra dag en, mener du at det var en sånn lyd i den før også, før overhalingen altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du montert toppen selv eller? evt hvem har gjort det? Kan med ganske stor sikkerhet si att dette er ventilstukelyd. Har du org eller 3,2 stremmer?? Vist du har org og har kjinna mye uten olje trykk har den garantert hoppet over noen tenner på registeret. Det skjer med org stremmer. Den er avhengig av oljetrykk. drittpattent. Første gang jeg kjinna med min 3,6 sjedde dette. Men siden jeg har turbostempler med store ventillommer stuka jeg ikke ventilene heldigvis. Ta av topp dekslet og vri motoren sånn att den står på øvre død punk og sjekk om merkinga på kammene står rett.Ikke start den mere før du har sjekka det vertfall. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...