Gå til innhold

JonEldaR`s E34 M5, Solgt og vraket av ny eier...


 Share

Anbefalte innlegg

om du har defa - må du måle deg fram til kass ledning som går inn på boksen og som har konstant straum og ein som har straum når nøkkelen er i startposisjon . så må du finne den ledingen som går ut fra boksen og går til startmotoren ;)

men startsperra stopper ikke startmotoren, den sperrer for bensinpumpa og muligens gnist.. den hindrer også tenningen i å slå seg på.. så ingen av instrumentene vil på :P

er ca 12 ledninger på boksen.. skal ta et bilde av den og legge ut i mårra, skal frakte bilen 10 mil på henger i mårra så jeg kan få den inn i garasja mi igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

om du har defa - må du måle deg fram til kass ledning som går inn på boksen og som har konstant straum og ein som har straum når nøkkelen er i startposisjon . så må du finne den ledingen som går ut fra boksen og går til startmotoren ;)

men startsperra stopper ikke startmotoren, den sperrer for bensinpumpa og muligens gnist.. den hindrer også tenningen i å slå seg på.. så ingen av instrumentene vil på :P

er ca 12 ledninger på boksen.. skal ta et bilde av den og legge ut i mårra, skal frakte bilen 10 mil på henger i mårra så jeg kan få den inn i garasja mi igjen :P

ahha :P da er de trulig ikkje defa nei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av Bosch startsperre styreenheten min i tilfelle det er noen der ute som kan litt om denne.. begynner å bli ganske oppgitt da det ikke er noen verksted som har peiling på dette heller :? kjedelig med en bil som ikke kan starte..

Bosch systemet mitt er vertfall av typen BL433.

ehgphqgpfb3vcam1985a.jpg

7kti3dwhei0mlfbvfyte.jpg

lzzcok6m1k321foelqec.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va dinna alarmen/ startsperra orginal montert eller ettermontert ?

om den e ettermontert så skal de gå ann å sjå kor dei som har montert den har kopla seg inn på ledningane til tenningslåsen lenger oppe med rattsammen !

den skal være ettermontert etter som jeg har forstått, blir nok nødt til å se over alle ledningene inni der ja,

men venter på svar på mail fra Bosch.. se om dem kan hjelpe me på et vis :P

nåkken som veit kor i kan få tak i koblingskjema til denne bilen med fargekodene og alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da fikk jeg endelig samlet nok arbeidslyst til å se på startsperreproblemet mitt!

Fann årsaken til at den ettermonterte bosch startsperra ikke fungerte lengre, det har vært dårlig kontakt på tilkoblingen av den ene styreboksen som har ført til varmeutvikling og at den har ødelagt et par motstander på printkortet osv..

så nå har jeg koblet vekk hele den ettermonterte møkka og fått bilen til å fungere igjen. Problemet jeg hadde med at kjørecomputeren viste "PPPP" forsvant når jeg koblet bort bosch systemet :)

ikke morro å finne ut av all den styringen uten skjema, fann bare et halvferdig notatark fra når noen har montert denne startsperra på en 525 en gang i tiden:p

Så langt ser alt ut til å fungere, men fikk ikke testet så mye i dag, får se mer over den i mårra!

bilen fusket litt, men tror en plugg eller 2 er dynket i bensin etter en del startforsøk så får gå over dem før oppstart igjen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ha jeg funnet feilen som førte til at bilen gikk på 5 sylindre.. Kabelen til coil nr.1 har ligget i klem under dekselet over coilene og dermed kortsluttet. Lederne har blitt så varm at di har brennt av inne i en kontakt.

Ser heldigvis ut til at ingen av de andre ledningene i kontakten har blitt ødelagt, bare noen svimerker på isolasjonen..

noen som vet hvor jeg kan skaffe en ny kontakt med kabel frem til denne coilen?

det er vel egentlig bare å lodde på en ny kabel sikkert dersom det ikke er å få tak i kontakt med kabel på, om jeg kan finne en godt egnet kabel da vel og merke... må tåle varme vertfall!

den klemte kabelen

1erfq6ch0rzk87sdjrvb.jpg

inne i kontakten i andre enden av kabelen

p0lz385fh9dpj7tjb885.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bestillt ny coil kabel hos GS, tok bare 20min fra jeg ringte og bestillte til kabelen var sendt :D

har også lagt inn en bestilling hos Schmiedmann på skjøtemuffer og diverse til jeg skal montere eisenmann potta pluss et oljefilter til jeg skal fore maskina med Gulf 10w60 olje :wink:

noen som har prøvd denne skjøtemuffen før? funker bra den sikkert? er så trangt mellom rørene at jeg ikke får plass til noe annet :P

kcotqh8wybtd5to8xgtc_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da har jeg fått start på bilen igjen.. vertfall av og til :P

ordnet ny kabel til coil, men har litt problemer med start av bilen.. desto lengre den står fra jeg sist startet den desto vanskeligere blir det å starte den virker det som...

målte kamsensor som skal ligge på ca 1200ohm og målte 1300ohm som er ok.

målte også veivsensor som skal ligge på 600ohm, men der fikk jeg ikke noe kontakt.. så virker som den er gåen eller evt. ute av stilling.

synes dette er litt rart da bilen likevel starter av og til..

noen ideèr? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er endelig bilen oppe å går for fullt igjen :D fikk tak i ny veivsensor så va alt bærre lekkert igjen :wink:

fikk ferdi bilen sent på kvelden før det var bilens dag i krsund, så fikk stillt den ut der 8)

har nå egentlig bestemt meg for at bilen skal selges til fordel for en større "heilårsbil", men rekker det nok ikke før til neste sommer da jeg fortsatt må skifte utløserlager og montere eisenmann potta og noe annet småtterier på bilen før salg :P

så om noen er ute etter en slik M5 er det bare å ta kontakt eller følge med!

legger ved et bilde jeg stjal av bilen min fra utstillingen på bilens dag i kristiansund

uplqj92k2wbi5nwgc7ae.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...