Gå til innhold

JonEldaR`s E34 M5, Solgt og vraket av ny eier...


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Bilen er ikke til salgs lenger pga at jeg har fått diverse problemer med den og ikke vil selge en bil med problemer :? Krysset på mellomakselen er slitt og så har jeg fått problemer med motor :x Tikking fra motor, så jeg regner med det er en ventilløfter som har tatt kveld! Bilen skal nå settes inn å skiltene er levert :P så skal bruke tiden frem til neste sommer på å overhale absolutt alt av bil og motor som skal være 100% strøkent og i topp stand når siste snøen er forsvunnet 2009 :lol:

Hører også rykter om at noen skifter kjedestrammeren fra S38 motoren til strammeren fra S50 motoren. noen som har erfaring med dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedede strammer fra s50b32 kan du bruke. Den er mye bedre pga att den har ett mye sterkere fjærtrykk og er ikke så avhengig av olje trykket. Kan bare være att det er rasling i kjede du hører. Men da er det anbefalt å bytte hele registret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S50B32 strammer er anbefalt fra alle kanter.

Vanligvis begynner den originale 3 delte strammer å løsne, dermed lekker den olje og vupti, da strammer den ikke nok...motor ras.

S50B32 strammeren har ikke denne svakhet, og passer i gjengene og alt, derfor er den vel kommet frem som vinneren.

Skulle vist ligge en dybere forklaring her : http://www.bmwe34m5.com/node/1 men siden er nede nu.

Tikkingen kan også skyldes at du trenger å shimse den.

Feil justerte ventiler på S38 gir ganske store utslag på ytelsen og kan gi tikking.

Justering av ventiler ligger der ufattelig mye info om på m5board.com i E34 seksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren har vært helt fin frem til den den for et par dager siden bynnte å tikke. var ikke noe belastning på motoren da den bare plutselig bynnte å tikke, så skimsingen er sikkert riktig fra før den? trodde det var hydrauliske løftere på denne motoren jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammeren ser du her :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

Nr 14-20

Nu har jeg ikke hatt toppen fra hverandre eller så spesielt mye peiling på motor, men jeg ser intet hydraulisk ved toppen på S38 motoren.

Shimsing blir ofte unnlatt ved service, ganske enkelt fordi der er mange som ikke har riktig verktøy eller kompetente folk til disse motore.

jeg ville sjekke dette som det første

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...