bmw328 Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 etter jeg byttet olje på bilen min 0W30 fullsyntetisk så har den begynt og tikke veldig også bruker den en del olje den gjorde ikke det før.da kjørte jeg på 10W40 del syntetisk kan det være jeg kjører på feil olje?er snakk om en E36 95modell 328I
Impreza RX Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Litt tynn olje for sommer tempraturer. 10-40 eller 10-50 fjærner tikkinga
Bjørn 320 Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Spesielt om motoren har gått nokon km så vil nok den nye olja bli om å køyre på suppe...0-30 er nok for tynt
Radeon Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Hadde en e36 som fikk tendenser til tikking engang, var innom bmw for hjelp og de anbefalte 0w30 olje. Joda, etter det oljeskiftet tikket bilen så at bombeteknikkere kom omtrent løpende fra alle kanter... Så rett ut igjen med olje for 1400kr og i med go tykk 10w40 til 300kr og voila, malte som en katt.
kje Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Hadde en e36 som fikk tendenser til tikking engang, var innom bmw for hjelp og de anbefalte 0w30 olje. Joda, etter det oljeskiftet tikket bilen så at bombeteknikkere kom omtrent løpende fra alle kanter... Så rett ut igjen med olje for 1400kr og i med go tykk 10w40 til 300kr og voila, malte som en katt. Hadde min på oljeservice på bmw-verksted for ikke lenge sida, og der tappet de 0w-30 på bilen min som har gått nærmere 200k... Litt tikking synes æ å høre, men svettinga er det som er verst! Renner ut alle plasser slik tynn olje. Bør æ bare tappe ut olja æ har betalt dyre dommer for, eller? ...og bytte tilbake til 10w-40 mener æ? Har æ noen klage-rett muligens?
drunken' Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Er motoren slitt så vil den nok gjerne ha litt tjukkere suppe ja.. Men hvis den har gått veldig langt, og kanskje ikke bytta filter og olje så ofte.. så kan oljetilførselen i toppen være litt småtett, å da vil ikke ventilene få skikkelig smøring.
kje Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Er motoren slitt så vil den nok gjerne ha litt tjukkere suppe ja..Men hvis den har gått veldig langt, og kanskje ikke bytta filter og olje så ofte.. så kan oljetilførselen i toppen være litt småtett, å da vil ikke ventilene få skikkelig smøring. Vel, den tikker vel egnetlig ikke i toppen, men lyden høres mer fra vannpumpa (eller hva det nå heter... ) eller rundt nedre del av motoren... Det æ plages mest med er at den svetter en del (må etterfylles olje av og til). Oljefilter er nettopp byttet samtidig med oljeservice.
Radeon Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 ja svetting er ikke så fint å se på i lengda heller. Motor full av olje gris... E tappa nå ut olja mi igjen, og tok det som en dyr lærepenge. Er ikke alltid dyreste som er det beste. Så ble e lei av folk som kikka å flirte når jeg kjørte forbi i en ellers fin bil med lyder som minns mest om en motor fra 19-krigen. Du kan jo prøve å klage på det men tviler på at det hjelper. Er jo alltids bedre å få bekreftet enn å lure på ting.
Søreng Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Fin tråd dette her, blir nok 10w-40 på meg også nå.. Byttet også til 0w-30 for ca 8000 siden og har hatt litt tikking på kald motor! Så blir nok ikke 1400kr i olje denne gangen nei!
dejavu Skrevet Juli 5, 2007 Skrevet Juli 5, 2007 Fin tråd dette her, blir nok 10w-40 på meg også nå.. Byttet også til 0w-30 for ca 8000 siden og har hatt litt tikking på kald motor!Så blir nok ikke 1400kr i olje denne gangen nei! Tikking er en uting. Ødelegger hele følelsen av å ha en silkemyk, velsmurt sekser under panseret. Selv fikk jeg tikkehelvete etter en litt for lang intervall mellom to oljeskift. Kjørte på med rensemiddel og helte i 5w-50 fra Biltema(499). Nå maler den påny som en katt! http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=53109
Bjølle Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Jeg har en 320i som tidligere tikket litt i ventilene. ikke mye, men litt. Brukte både Castrol 10-40 og andre typer olje, men intet hjalp. Gikk en fan i meg og ville bli kvitt dette en gang for alle. jeg søkte på nettet og fant flere som anbefalte QMI. Kjørte en rensing med QMI motorrens og puttet på Royal Purple 10-40 sammen med QMI motorbehandling. fantastisk forandring. motoren har ingen tikking, har bedret bunndrag, bedre akselerasjon, økt turtallsvillighet, stillere tomgang osv. Jeg er rett og slett strålende fornøyd. Kjennes ut som motoren er ny! Anbefales på det sterkeste! PS: jeg er ikke forhandler.
Glenno Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Qmi fungerte også bra for meg på en m40 motor som tikket sammen med 10w-30 delsynt castrol olje. Tikkingen ble selvfølgelig ikke helt borte da ventiløfterne var sikkert litt slitt. Virket veldig bra det qmi produktet, så mulig jeg prøver det på min m50 motor også etter hvert selv om den går greit.
Ballder Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Har Qmi på motoren i E39'n og på motor/gear på Cherokee'n. På bimmeren var det vel mer for og forebygge, da den kun lager lyder fra reimer. Men Cherokee'n bruker både suppe, olje og lager lyder. Etter QMI på den, så har faktisk oljeforbruket redusert seg sammen med bensinforbruket. Snakker selvsagt minimalt, men målbare forbedringer her. Noe lunere gange har den også fått. På gearsiden er ting uforandret, men der var jo ting i orden, så det var for og forbygge der også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå