nbnilsson Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 som topic sier så ble cruisekontrollen på min 523ia 2000 mod borte og vill ikke funke mere,og somikke det er nok så skal jeg kjøre til italia om litt over ei uke noen som kan hjelpe eller komme med tips
wollabygg Skrevet Juli 5, 2007 Skrevet Juli 5, 2007 Lyser abs-lampa di ? På min hadde hjulsensorer foran kuttet ut, og da ble også cruisekontroll borte. Måtte skifte sensorer (ca. kr. 3000,- hos Autozentrum) og da var alt på plass igjen.
nbnilsson Skrevet Juli 5, 2007 Forfatter Skrevet Juli 5, 2007 No har jeg kjørt 6 mnd med lysende abs lampe og cruisen ble borte for et par uker siden.. eneste sensoren jeg ikke har byttet er høyre foran.da prøver vi å bytte den å da..tror styrigsenheten har gått til hel.. siden lampa har lyst ei stund
TheBirg Skrevet Juli 5, 2007 Skrevet Juli 5, 2007 Jeg tror problemet er 2-delt... At ABS lampe lyser er nok en ABS sensor. Hva CruiseControl angår har jeg hatt lignende problem. Da var vaieren som går fra CC til CC-motoren hoppet ut av sporet. CC-motoren ligger på min bil midt på venstre innerskjerm i mottor-rommet. Vaieren går fra gasspjellet på innsuget og ut mot venstre og inn i en plast-dings\styringsenhet. Sjekk om allt er som det er som det skal være, kanskje vaier har røket ?
nbnilsson Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Skrevet Juli 6, 2007 jeg har desverre ikke en sånn gammeldags cruise.. alt er elektronisk styrt på modellen min
nbnilsson Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Skrevet Juli 14, 2007 Problem løst var giver høyre foran som skapte seg idiot.. Tenkte det var greit å skrive hva som måtte til for å få det i orden(1000kr) og alt var i orden
Johnny Bravo Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Jeg hadde en e36 der cruisen pltselig ble borte og jeg klødde meg lenge i hodet. Me feilen lå faktisk bare i at ene bremselyset bak var gåent.. hehe.. byttet pære og cruisen fungerte igjen
torfinn9990 Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Generelt er det mange ting som skal fungere for at en cruisecontrol skal virke: Sikringer Hastighetssensor Bremselys Egen bryter på bremsepedal (trenger ikke være samme som til bremselysene) Bryter på clutchpedal. Aktiveringsbrytere på ratt eller arm. Hvis det i tillegg er vacuum motor må vacuum være i orden. Det kan i tillegg være vacuum ventil på bremsepedalen. Et slikt anlegg har dobbel eller trippel sikring for at noe ikke skal gå galt, altså at cruise ikke skal komme på når det ikke skal det. Dette er altså en generell oppskrift og ikke relatert til bmw. Torfinn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå