JonEldaR Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Har akkurat kjøpt meg en 1994 E34 M5, bilen er ombygd for 2 år siden. Jeg mener at den ikke går så godt som den skal. Er det noen vanlige feil på denne bilen som kan forårsake dette?
JonEldaR Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Skrevet Juli 4, 2007 det er egentlig ikke noen særlige symptom som jeg har merket så langt, men mener den ikke går så godt som den skal gjøre. Det er en chippet 3,8l som står i. ingenting å si noe på annet enn at bensinmåleren driver å stiger og synker med opp til 20l av og til uten grunn. hva vil symptomene eventuellt være ved en lambda sonde som ikke er i orden?
BoSJo Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Bensinmåleren i tanken er sikkert defekt, min 525 har litt av det samme, bare ikke så voldsomt som 20L Defekt Lambda sonde gir vel bare fetere blanding, altså høyere bensin forbruk, og kansje bensin lukt av eksosen. Kan self. også i spesielle tilfelde gi for mager blanding, noe du ike ønsker hvis du presser den. Mener å ha lest at defekt Lambda også kan forudsage fusking. Ta en Diagnose på den for å se om der kommer noen feil meldinger. Du må nesten beskrive litt bedre om hvad det er som gjør at du mener bilen går dårligt. Har du tat 0-100 test eller?
JonEldaR Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Skrevet Juli 4, 2007 har ikke fått testet så mye så langt, så vet ikke hva den tar 0-100 på. mener den bruker litt mye bensin, men kan selvfølgelig være fordi jeg ikke er vandt til å ha M5;p
BoSJo Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Den er litt tørstig ja Regn med 1 til 1.5 liter pr. mil. men sikkert mere i starten hvor du absolut ikke kan la være og trykke litt for mye på gassen, litt for ofte På lang tur kun med bedstefar kjøring, kan den komme ned i 0.8 Pr. mil, men det krever disiplin Husk at den først våkner ordentligt op over 4120rpm, og den rigtigt kommer over 4500rpm
JonEldaR Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Skrevet Juli 4, 2007 blir nok en del trykking på gassen, må nok skifte ut utslitte pedaler til slutt tenker jeg;p men.. får god tid til å skru, lappen får jeg ikke ta igjen før oktober likevel... så får se om jeg får den til å gå bedre på et vis
BoSJo Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Ingen vits å skru på noe som ikke har feil. Du syntes sikkert bare at den ikke går så voldsomt som den burde fordi komforten er derefter. Man får liksom ikke samme farts følelse i M5 som i feks. japse biler, ganske enkelt fordi M5 er en komfort bil, så du merker det ikke på samme måte, men det går fremover liksom
toomas Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 på min kjørte jeg lenge uten den reima som går til a/c og en luft pumpe til egr en. etter jeg satt på den var det mye mer futt i motoren. var og merkbart stor forskjell etter at jeg hadde av innsugskammeret og bytta alle vakumslangene. (halvparten var fulle av hull. bytta og da plugger og fordelerlokk/rotor. og hvis du kjører med åpent filter er det lurt og lage en skjermings plate så ikke filteret får så mye varm luft. det merka jeg og en del på ved hard kjøring
JonEldaR Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Skrevet Juli 4, 2007 Merket at det var liten fartsfølelse, men når man ser på speedometeret i aksellerasjon skjønner man at det er futt i den reima er nok der den skal:p jeg bruker for tiden et lukket K&N filter, men vurdere å lage et åpent et.
BoSJo Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Fy skamme, ikke rør ved M5's luftfilter. Det er en viktig del av Resonance Chamber og Resonance Flappens funktion. Man mister bunndrag når man begynder å rote med dette. Over 4120rpm er det samme faen, da Resonance Chamber bypasses derefter. Edit: Men har lest meg til at det gir lyd som F*** på M5 med åpent filter
JonEldaR Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Skrevet Juli 4, 2007 hehe.. den fikk oppgradert luftinntaket når den ble chippet sa forrige eier vertfall:p
Gunnar Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Fy skamme, ikke rør ved M5's luftfilter.Det er en viktig del av Resonance Chamber og Resonance Flappens funktion. Hva skal luftfilterboksen ha å si for resonansflappen? Kan ikke fatte at det skal utgjøre noen forskjell så lenge man beholder LMM og temperatursensoren.. lufta skal aldri gå andre veier enn inn..
BoSJo Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Skal ikke kunne sige det Gunnar, men har sikkert noe med hele dimensionering av hele driten å gjøre.
JonEldaR Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Skrevet Juli 9, 2007 har muligens kommet fram til hva feilen kan være. Mistenker at bilen kjører nødprogram pga en bug eller noe i systemet etter ombygging. Skal ha bilen inn til GS for å ta diagnose, deretter nullstille bilen å se om feilkoden kommer tilbake.. feilsymptomene er meget høyt bensinforbruk og kjørecomputeren remser opp alt den ikke skal vise uten at det er noe feil pluss at bilen går som om den skulle vært strupet ned til rundt 270hk håper det ordner seg etter en tur på GS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå