Gå til innhold

drittbil :( e39 bensinpumpe som ikke funker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja da skjedde det enda mer tullball da..

startet bilen etter jobben.. og kjørte hjemover.. bilen ble varm, og slo over til gassdrift.. etter en stund kom jeg i humør til å ta noen forbikjøringer.. og skulle slå over til bensindrift ( i og med at gassdrift ikke er riktig justert enda..)

og i det jeg slo over.. så døde bare bilen..

slo over til gass igjenn og da gikk den fint...

prøvde flere ganger.. og samme feil...

så kom jeg hjem... og prøvde å stanse motoren og så starte den igjenn.. og som jeg tenkte.. den får ikke bensin.. har målt spenningen til pumpen.. og målt strømtrekk på pumpen.. 12 v og 0 ampere..

kan det være løs ledning? jeg fikk liksom ikke av den låseringen over pumpa så fikk ikke målt direkte på denne :(

er så møkklei akkurat nå..

men bilen har jo gått sitt da.. så tipper at det lille trykkhoppet i det den kutter bensindysene tok kvelden på den etter 300.000km :(

noen som har noen mening ??

eller en skulder å gråte på? :P

nei men noen som vet hvordan jeg kan få av låseringen? har prøvd med en stoor polygrip tang.. og fikk ikke av ringen :(

Skrevet

Hvis det er en stor plastskrue ala de på E34 kan du prøve å banke den løs med en stort skrujern og hammer.

Setter skrujern spissen i et av hakkene og gir den et rapp.

Fordel om skrujern ikke er så skarpt da.

Ikke rele eller sikring da?

Skrevet

Sitter vel en gummipakning under der som har en tendens til å sette seg.

Tenker meg om brukte jeg vel STOR rørtang og la litt tyngde på før det løsnet.

Må liksom legge press på pakningen til den kommer omsider.

Skrevet

hey.. ofte er det ikke pumpa som ryker men ledningen på undersiden av lokket som går av under isolasjonen 8)

Jeg bare banket den av.. litt dumt å bruke skrutrekker.. bedre å bruke noe av plast ell tre som ikke ødelegger.

Uansett.. har en pumpe liggende i garasjen som jeg trur virker.. så ... si ifra om den er gåen..

Skrevet

jah da fikk jeg byttet pumpa på fredag :P

men som HMSW sa.. er som oftest ledningene..

ja det får`n si.. :P

var ledningsbrudd ja...

jeg avisolerte de ledningene som var der og loddet de skikkelig godt fast i lokket igjenn.. og isolerte skikkelig!!

vil jo ikke ha noe kortslutning nedi der? :P hehe

men ikke nok med det..

på lørdag så punkterte jeg også :P hehe hastigheten det skjedde i skal ikke skrives høyt :P men var lite morsomt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...