Gå til innhold

Import av motor fra Svergie

Share

Anbefalte innlegg

hie skal ta inn en motor fra svergie nå i ferien, lurer litt på hvordan jeg skal gjøre dette har ikke gjort det før. motoren er en s38b36 så blir vel kansje litt avgifter?

Er det lurt og skrive motor og Girkasse i to kontrakter?

Hvis jeg bare kjører rett over, noen som vet hva som skjer hvis en blir tatt for det? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du må betale hk avgift for blokka til motoren. Den er vel på litt over 100kr pr hk, så lykke til :)

Blir du tatt for å kjøre uten å betale toll så er det jo smugling.. Du mister motoren dersom du ikke betaler avgifta og du får en fin bot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sendte mail til Toll.no Nå fikk dette som svar.

Hei!

Ved import av motor til Norge, skal det betales 25% merverdiavgift av tollverdien. Tollverdien er varens pris omregnet til norske kroner + fraktkostnader og eventuel forsikring til norsk grense.

Når du har tollpliktige varer med til Norge, må du kjøre på rød sone ved en bemannet grensesovergang og deklarere varene for Tollvesenet. Ved de fleste grenseoverganger (og alle i Tollregion Øst-Norge) er det samarbeid mellom tolletatenene, så man stopper kun en gagn , på veg inn i landet.

Vennlig hilsen

Infosenteret Tollregion Øst-Norge

Anita Grandal

e-post: infoost@toll.no

Telefon: 0 30 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker slik.

Tror det er mulig å gjøre noe sånnt også:

Du kan få svensken til å skrive en kvittering som er betraklig lavere enn kjøpesummen, så momser du kun av det. Har hørt flere som gjør dette, men det har sikkert sine baksider da. Sikkert andre her som har litt mer peiling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare moms ja.. men pass på det derre kvitteringsjukset med at man skriver ned salgssummen. De sjekker din konto etc hvis de vil og ser de f.eks at du har tatt ut 25k i norge og det står 10.000 på kvitteringa..ja.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare moms ja.. men pass på det derre kvitteringsjukset med at man skriver ned salgssummen. De sjekker din konto etc hvis de vil og ser de f.eks at du har tatt ut 25k i norge og det står 10.000 på kvitteringa..ja.. :P

De kan da ikke lukte at alle pengene gikk til kun motoren da! Kan ver at man kjøper andre ting samtidig som man er i sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan da ikke lukte at alle pengene gikk til kun motoren da! Kan ver at man kjøper andre ting samtidig som man er i sverige.

Da bør du fint vise frem kvitteringer på de "andre" man kjøper også hvis de tror at du har betalt egentlig mer for motoren. Er en del som brenner seg på dette når de tar inn bil og motorer hvor de skal spare hundrelapper med å fake kontraktene. Liten vits etter min mening da det strenge straffer for dette. (bøter). det går vel under dokumentforfalskning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hie skal ta inn en motor fra svergie nå i ferien, lurer litt på hvordan jeg skal gjøre dette har ikke gjort det før. motoren er en s38b36 så blir vel kansje litt avgifter?

Hvis jeg bare kjører rett over, noen som vet hva som skjer hvis en blir tatt for det? :?

Litt OT, men hva må du ut me for en slik i sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men hva må du ut me for en slik i sverige?

Jeg får motoren for 19000svenske uten kasse. da hadde jeg papirer på kompresjonsmåling og denslaks også, desverre uten radiator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...