standjo Skrevet Juli 5, 2007 Share Skrevet Juli 5, 2007 Fikk ventiltikking på min E39 etter ett oljeskift på mandagen, brukte ELF Competition STI olje som i følge forhandler skulle være riktig for min bil. (btw: Har jeg egentlig noen rettigheter i forhold til dette?) Men må nå skifte olje på nytt, og rense filteret. Forhandleren som solgte meg bilen (Opelforhandler) hadde brukt GM Opel olje på den. Men det gikk jo bra. Jeg har bestemt meg for at Opel olje ikke blir aktuelt! Castrol er vel "standard" på BMW? Min bil har gått ganske langt, passerte nylig 220 000 km. Hvilken Castrol olje bør jeg ha? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mainn Skrevet Juli 5, 2007 Share Skrevet Juli 5, 2007 Det er MANGE tråder her på forumet med diskusjon om olje, men du har bestemt deg for Castrol, og da kan du prøve smørekartet til Castrol på www.castrol.no Der anbefales: TXT Softec 5W-40, SLX Professional Powerflow BMW LL04 0W-30, eller EDGE Sport 0W-40, EDGE 5W-30, EDGE 0W-30. Har selv brukt TXT Softec pluss 5W-30 på både 518i -87 (320000km) og på 523i -00 (130000km) og er godt fornøyd. (Denne har fått nytt navn i disse dager = SLX Professional 5W-30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå