Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feste fk sidekjørt og har 4 poppnagler og sica, og superteip. har prøvd å feste gitter i m-fanger, og har uti fra det dårlig erfaring med sica, sitter faen meg ikke! fikk med sort sica som følger med rieger mont.kittet. dette må vel stå i utrolig press og over to dager eller noe, sidekjørtet er tilpasset nå, men må jo fuges litt med sica og presses.. noen som kan komme med smarte innspill...

evt.. komme å hjelpe bor i Ski ret utenfor Oslo... til helgen...

På forhand takk for svar...

Skrevet

Sliter litt med det samme selv, har prøvd med utallige limer og diverse ting!

For meg funka superlim meget bra helt til jeg vasket med høyttrykk.. Tålte nok ikke varmen!

Har nå prøvd; superlim, superfix (pl400), sikafleks å ingenting sitter skikkelig utenom superlimen!

Problemet mitt er at limen ikke får skikkelig arbeidsflate!

Skrevet

du MÅ rengjøre skikkelig! ikke med zalo, det gjør bare vondt verre.

men tynner eller noe annet sterkt uten fett.

også kan du kutte en V i tuppen så limet får litt høyde. trenger bare limes onder dørene, skruer bedre en popp.

Skrevet

Rengjør skikkelig, og bruk rutelim. Det holder garantert! Brukte det på forrige bil og de satt GODT. Holder når du bruker høytrykk uten problemer..

Skrevet
Rengjør skikkelig, og bruk rutelim. Det holder garantert! Brukte det på forrige bil og de satt GODT. Holder når du bruker høytrykk uten problemer..

de fleste rutelim typer skal varmes til 80 eller 60 grader. pass på at det er et kaldtlim hvis du ikke får varmet.

Skrevet

SikaTack-Drive Hurtigherdende rutelim for kald påføring (ingen forvarming er nødvendig). Velegnet til direkte innliming av glassruter, både i OEM- og ettermarkedet.

denne brukte jeg, var visst en nyhet, alternativet var, som han i butikken sa det, en marin "ekstrem-lim"..

Skrevet

Ikke noe problem å bruke det limet som følger med, rubb opp overflatene som skal limes med sandpapir og vask med lynol eller lignende, jeg har limt uttallige skjørt med det limet, alternativt så kan du reise på en byggevare foretning og kjøpe fuge lim på 400g tuber feks tec 7 eller lignende.

Jeg bruker ca 200g pr side er ikke nødvendig med press, bare heng opp skjørta med god tape i rett posisjon og la det tørke en dag så er det bare å kjøre.

• 2 weeks later...
Skrevet
rettelse, mine løsnet.. noen som har gode tips.. de løsnet i solsteiken.. limet sitter skikkelig på bilen, men ikke på skjørtene.. :(

HJELP! :cry:

Da må du lime på nytt ;) Etter å ha fjerna absolutt ALT av limrestar rubbar du det med smergelpapir for å få ei ru overflate, vask skikkeleg reint med f.eks rødsprit, lynol e.l. Så har du på lim (f.eks tech 7, sit som faen viss du får det til å sitte), støttar det opp på eit vis så limen får tørke, og så er det berre å ta tiden til hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...