Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sveis!

Jeg har idag skiftet vannpumpe mm på min -00 320d (M47 motor, 136 hk)

Snakket med GS og de sa at det ikke var noe spesielt jeg skulle gjøre ved lufting.

Men etter jeg fikk sammen bilen ikveld prøvde jeg å lufte, uten at det ble noen stor jubel :cry:

Jeg lurer på om noen kan komme med tips her.. Har vurdert å lage en kobling direkte inn på en av lufteskruene og på en måte pumpe vann igjennom... er det en idiotisk ting å prøve på kanskje???

Fant forresten ikke flere enn 3 stk lufteskruer -en ved påfyllinga, -en ved eksoskjøleren -og en under EGR ventilen. Er det flere kanskje??

Håpr noen har noen tips som funker!!

Skrevet

Tror ikke det er noen dum ide å pumpe på vann, gjorde det på min og da fikk vi ut myye mer luft enn det vi fikk ut ved bare å helle på kjølevæske.

Skrevet

Da tenker jeg at jeg prøver det imorgen. Hva brukte du for å pumpe vannet inn?? Jeg tenkte å bruke en bensinpumpe som man bruker på bensintakner til båtmotorer... (enveis "pumpe-belg")

Skrevet

Jeg fikk lånt en spesialpumpe som er beregnet for akkurat dette. Har en kompis som jobber på et verksted. Men det var jo egentlig bare en pumpe da, så hvis du får det tett så skal det ha samme effekten som det vi brukte ;)

Skrevet

Har ordnet med en slik håndpumpe som jeg skrev om tidligere.

En ting som jeg lurer på er hvor det er best å koble den til? Er det samme hvor det er eller? Tenkte å koble meg inn på selve påfyllingstoppa og samtidig plugge overløpet, men da bør jeg vel åpne en lufteskrue for at det ikke skal bli trykk i systemet når jeg pumper...

Er mest bekymret for å gjøre noe dumt som kan skade motor/kjølesys, så hvis noen har synspunkter er det bare å komme med de:)

Skrevet

Igår parkerte jeg bilen i en bratt oppoverbakke, monterte den omtalte pumpa på påfyllingstoppa og pumpet samtidig som jeg luftet på lufteskruene. Kjørte varm motoren og gjorde det en gang til, og nå er alt iorden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...