BoSJo Skrevet Juli 5, 2007 Skrevet Juli 5, 2007 Hei. M50B25 E34 Automatgir Ga litt på op i (Ca 90% gass) 1,2 og 3 gir med kassa i E, så bilen dra seg ikke så veldig høyt på turtall, gik fint. Kommer til rundkjøring og bilen går da veldigt ujævnt på tomgang. Skjer liksom ikke så mye ved igang setting, må liksom vente på at den kommer op til 2K rpm før den begynder å gå bare nogenlunde, over 3k rpm. begynder den å gå mye bedre, nesten helt normalt. Når den er under 2K rpm, da skyter den 1-2 ganger og så begynder den å dra litt mere på. Kjøre i M for å holde bilen over 2k rpm. og i nedover bakke uten gas, da skyter/prumper den litt også. Sprøjtet alle motor kontakter, coil kontakter, LMM kontakt med WD40, samme saken. Demonterte Coiler og så på pluggene, alle så likedant ut. Ingen som var sorte eller våte, alle var mere eller mindre muse grå. Lukter mye bensin av eksosen, og den korte tur hjem etter det begyndte virker det som om den brukte mye bensin (OBC måling helt oppe på 17L:100km), men nu kjørte jeg også i Manuel og rundt 3k rpm hele tiden. Men selvom jeg slap gassen på flat vei, bare så den kjøre i samme fart, som kom OBC ikke under 10L:100km hvor den da normalt ligger på 8L:100km Har jeg kansje en dyse som henger, og bare mater på? Kan jeg ha brent en ventil? Noe annet som det kan vere?
BoSJo Skrevet Juli 5, 2007 Forfatter Skrevet Juli 5, 2007 Lambda har jeg lite tro på, har aldrig lest nogen steder at defekt Lambda gir så utrolig dårlig motor gang, men er jo ikke makaniker så skal ikke sige det 100% Vanligvis bruker den vel bare mere bensin når lambda er gpen, Ikke sant? LMM er jo en mulighet, sitter jo en forbanna KON filter på den som jeg skal demontere og grave ned når jeg får orig. luftfilterboks. Åssen er det jeg feil måler den med multimeter?
Ballder Skrevet Juli 6, 2007 Skrevet Juli 6, 2007 Tviler i grunn på at lambda har noe med det å gjøre ja, men lmm kan gjøre bilen til et mareritt ja. Hur det er på bilen din vet jeg ikke, men på en M20 motor skal det vistnok etter litt googling være mulig og gjøre dette. LMM kan du teste ved å måle med et digitalt multimeter mellom jord og pinn 3 fra høyre på pluggen som går inn på LMM. Der skal du måle 0,5 V på tomgang og en gradvis økning opp til 4,5 V på full gass. Tar jeg ikke helt feil, så er det vel en tempmåler inni der også. Men jeg kan desverre ikke hjelpe særlig mer enn å si at jeg har hatt motorer som har vært håpløse helt til llm byttes. Dette gjelder en tidligere m20 motor jeg hadde og på min nåværende jeep. Å ja. Kast konfilteret langt F***ivold. Har gjort det same med to biler selv. De har jo igrunn ikke en dritt å gjøre i en standard bil av flere grunner spør du meg.
TB328i Skrevet Juli 6, 2007 Skrevet Juli 6, 2007 Lambda har jeg lite tro på, har aldrig lest nogen steder at defekt Lambda gir så utrolig dårlig motor gang, men er jo ikke makaniker så skal ikke sige det 100% Vanligvis bruker den vel bare mere bensin når lambda er gpen, Ikke sant? LMM er jo en mulighet, sitter jo en forbanna KON filter på den som jeg skal demontere og grave ned når jeg får orig. luftfilterboks. Åssen er det jeg feil måler den med multimeter? LMM kan gi veldig dårlig gange! bare koble av, ta av stikket. da går motoren i nødmodus og vil gå bedre om det er den. tviler på at kon filter har noe med det å gjøre...eller? ikke vært borti at de har gjort skade før.
BoSJo Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Skrevet Juli 6, 2007 Tok faktigst akkurat stikket til LMM av, går mye bedre nu, er på vej til huggeren nu
Sir Hofstad Skrevet Juli 7, 2007 Skrevet Juli 7, 2007 Konfilter på min M50B20 tok Ny LMM umiddelbart. Har nevnt dette her inne tidligere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå