Gå til innhold

Overhaling av kardang?

MrMoflag
 Share

Anbefalte innlegg

Har i løpet av de siste mndr vært plaget med mye klunk- og slakkelyder i bakre drivverk på min M535i, og begynner å lure på om det ikke er dødgang/slitasje i kardangen det kommer av... Kanskje noen andre som har vært borti dette? Det er hovedsaklig når jeg setter giret i R at det kommer ett DUNK! bakfra, men også når den girer fra 1. - 2. gir kommer det et dunk/rykk fra samme område. Ingen ulyder ellers ved normal kjøring over 2. gir... Ja, det er automatkasse på den forresten... Hvor kan man evt få kjøpt overhalingssett til kardangen? Det er en 3,07 m/sperre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne være greit å sjekke at det er kardang, og ikke andre ting.

Overhale kardang er mulig, men tidkrevende og man trenger å spenne opp med måleklokker osv.

Bør ha fabrikksdata for klaringer og moment.

Tror ikke det er så mange som overhaler da man som regel får tak i en brukt for en rimelig penge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta oppheng på kardangen for et par-tre mndr siden + ytre bærearmsforinger (de største foringene i bakstillingen) men ble hvertfall ikke bedre av den grunn. Har forsåvidt prøvd å sjekke etter slakker under bilen, men det virker som om alt er som det skal..... man må kanskje bruke litt makt for å finne ut av det, men er redd for å få hele jævelskapen i skolten når jeg står under og leer med div akslinger og oppheng...

Får av og til inntrykk av at hele bakstillinga er løs og bare slenger etter bilen, men det skal vel egentlig ikke rare slakken til før at man merker det på kjøreegenskapene til en bil som er ment for å ha det moro med, og som skal være tight og stiv i svingene. Ihvertfall med sportsunderstell og senkesett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...