Gå til innhold

Er det noen fra ålesund kan kort inn mellom aksling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en E30 323i som jeg skulle ha kort inn mellom akslingen litt for at jeg skal ha en M30 B35 motor nedi bilen min.

er det noen som veit av noen som kan gjør det?

Og jeg har Alpina B6 motor feste type 2. er det noen som veit hvor mye jeg trenger å kort inn da?

Skrevet

Jeg er fra hønefoss å får ikke hjelpa deg sånn sett,men lengden på mellom aksel måler du etter motor å gir er satt inn..du har noen cm å gå på siden mellomakselen har de "spora" (husker ikke helt hva de spora kalles) da er det bare å måle å bruke rettholdt å få punkta det for så å helsveise det med mag,fungerer helt fint på min med 100% sperre å null kast i mellomaksel'n.. jeg bruker den skikkelig :twisted: å det har enda ikke ryki på min. Håper dette hjalp deg noe isåfall

Skrevet

takk. da er det ingen problem. jeg tenkte at man måte var veldi nøye med sånt ikke det skal bli kast i det og at det måttes bli avbalansering.

Men hvordan Hardyskive bruker du? fra M20 eller fra M30 motoroen?

Skrevet
takk. da er det ingen problem. jeg tenkte at man måte var veldi nøye med sånt ikke det skal bli kast i det og at det måttes bli avbalansering.

Du burde ikke sveise det sjølv hvis du ikke har gjort noe slikt før. Mellomakselen må spennes opp i dreiebenk når du sveiser for å unngå kast. Skal ikke mye til før det blir kast.

Skrevet

Du burde ikke sveise det sjølv hvis du ikke har gjort noe slikt før. Mellomakselen må spennes opp i dreiebenk når du sveiser for å unngå kast. Skal ikke mye til før det blir kast.

jeg kan no prøv. jeg har masse mellom akslinger å ta. siden jeg jobber på Møre brukt bil deler.

Jeg har tenkt å lag til en slags skru stekke som hold begge delene av akslingen beint som det blir i drei benken. og svis med veldi go innsmelting. før jeg kapper så lager jeg en bein strek på akslingen sånn at ikke setter aksling feil at ledene blir stå på samma plass som før.

Skrevet

jeg kan no prøv. jeg har masse mellom akslinger å ta. siden jeg jobber på Møre brukt bil deler.

Jeg har tenkt å lag til en slags skru stekke som hold begge delene av akslingen beint som det blir i drei benken. og svis med veldi go innsmelting. før jeg kapper så lager jeg en bein strek på akslingen sånn at ikke setter aksling feil at ledene blir stå på samma plass som før.

Du kan jo prøve. Han som sveisa mellomakselen min sa han hadde gjort det en del ganger før. Men resultatet var veldig dårlig. Kunne nesten bare kjøre i 40 km\t. Men GKN driveline i Oslo retta og avbalanserte for 1200.-

Blei veldig bra etter de ordna den for meg.

Skrevet

oki.

jeg har funnet ut at jeg skal ikke gjør det selv. får en bedrift til å gjør det for meg her jeg bor.

jeg trengte bare vita hvor mange cm som skal kortes inn.

Skrevet

herregud. det er jo bare å dreie en "hylse" som passer akkurat inni mellom akslingen etter at den er kappa! akslingen er jo hul, som et rør. så dreier du av en akslings bit så den passer akkurat inni, gjerne så du må banke den inn. la den stikke inn kanskje 15cm på hver del, så er det bare å sveise rundt! detta funker hver gang!! uten vibrering:):) men tror ikke den må kortes så mye. jeg har fremste del av en mellom aksling som er brukt på en e30 med m30 motor, på den er det bare kappa av litt på den splines enden. altså, den har ikke hvert kappa å sveist! lykke til :D

Skrevet
herregud. det er jo bare å dreie en "hylse" som passer akkurat inni mellom akslingen etter at den er kappa! akslingen er jo hul, som et rør. så dreier du av en akslings bit så den passer akkurat inni, gjerne så du må banke den inn. la den stikke inn kanskje 15cm på hver del, så er det bare å sveise rundt! detta funker hver gang!! uten vibrering:):) men tror ikke den må kortes så mye. jeg har fremste del av en mellom aksling som er brukt på en e30 med m30 motor, på den er det bare kappa av litt på den splines enden. altså, den har ikke hvert kappa å sveist! lykke til :D

Var det han som sveisa for meg sa han gjorde. Men han kan umulig ha dreia hylsa trang nok, hadde han gjort det så skal jo resultatet bli brukbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...