Øystein E30 M3 Skrevet Juli 8, 2007 Share Skrevet Juli 8, 2007 Hei! Har et lite spm her! Jeg var å kikket på en alpina for noen dagen siden! Bilen var ganske bra men det viste seg at ved import for 12år siden,ble bilen skøyta pga høye importavgifter! Så bilen er jo forsåvidt ombygget! Godkjennt selvsagt! Spørsmålet mitt er: i hvor stor grad mister denne spessielle bilen sin orginale verdi? Takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Juli 8, 2007 Share Skrevet Juli 8, 2007 kan du utdype ordet skøyta? som jeg forstår det så har de "strupet ned" bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Juli 8, 2007 Share Skrevet Juli 8, 2007 Er vel delt i 2 og sveiset sammen etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 8, 2007 Share Skrevet Juli 8, 2007 kan du utdype ordet skøyta? som jeg forstår det så har de "strupet ned" bilen? Skøyta må vel bety at det er en is bil det.. Er bilen skjøtet inn med en annen bakpart, så er jo det meste orginalt vil jeg si. Men den går nok ikke for og være en av de få som ble bygget lenger nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2007 kan du utdype ordet skøyta? som jeg forstår det så har de "strupet ned" bilen? Skøyta må vel bety at det er en is bil det.. Er bilen skjøtet inn med en annen bakpart, så er jo det meste orginalt vil jeg si. Men den går nok ikke for og være en av de få som ble bygget lenger nei. Hehe.. Der ser du..litt dialekt må til Men jeg ser "ballder" skjønner hva det betyr! Bilen har altså fått en ny bakpart! Det er jo ingen drastisk ombygging og delene fra den orginale er jo selvsagt brukt på bakparten! Men jeg har også den formeining om at den desverre ikke kan gå for å være en orginal Alpina Selv om den er jo akkuratt like god som en orginal! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 8, 2007 Share Skrevet Juli 8, 2007 Papirmessig så vil jeg ikke tro den er så orginal lenger nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 8, 2007 Share Skrevet Juli 8, 2007 Du får se hva det står i papirene med mer. Den er jo garantert regget som en norsk bil som tidligere er vraket tipper jeg. Uansett så vil jeg si at den IKKE kan verdsettes like høyt som en orginal alpina. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2007 Du får se hva det står i papirene med mer.Den er jo garantert regget som en norsk bil som tidligere er vraket tipper jeg. Uansett så vil jeg si at den IKKE kan verdsettes like høyt som en orginal alpina. Den er registrert som en 535i.. Men er forsikret som Alpina! Står også alpina i vognkortet,med en komentar om at den er godkjent ombygd osv! Men men.. Så lenge den ikke er 100% orginal så er det nok ikke aktuellt! Så synd så synd! En utrolig kjøremaskin var det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 8, 2007 Share Skrevet Juli 8, 2007 Regget som 535 og forsikret som alpina ja. Vet ikke om det var økonomisk lurt, men var nok gjort for og få igjen det bilen er "verdt" som alpina om noe skjer. Hur var prisen i forhold til en orginal da? Og tittet du etter der den var skjøtet, både over og under? Muligheter for labert arbeid og fare for rust etterhvert. Er jobben skikkelig gjort, noe den sikkert er på en slik bil, så er det jo en personlig mening om hva man vil ha som gjelder. Den er jo "orginal" uten og være det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Juli 8, 2007 Share Skrevet Juli 8, 2007 jeg vell sei at bilen er orginal enda men ikke i papirene. Det er samma vist du kræsja en E30 325M-tech og må skift bak enden av bilen. så får du tak i en E30 316 som er ikke m-tech så flyter du over bakdelen og setter m-tech styling igjen. da betyr det ikke at bilen ikke er orginal E30 325M-tech lengere da.. I denne tilfeldigheter så er bilen så sei orginal men så er den skøytet med en 535. for å slipp unna av avgifter. Papirer sei at den ikke er orginal men bilen er orginal enda. den har enda sikkert ramme nr i fra Alpina? siden bak enden er en 535. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 8, 2007 Share Skrevet Juli 8, 2007 Ramme nr. er sikkert det det var opprinnelig ja. Men helt firkantet sett så er det ikke en orginal alpina lenger. Jeg for min del hadde glatt driti i det om prisen var rett og jeg var ute etter en slik bil for og bruke den. Men skal man ha en alpina for og ha en ALPINA så er ikke dette bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2007 Her går mye av mine meininger opp igjen ja! Spesiellt den med at bilen er orginal men ikke orginal alikevell Vansklig avgjørelse! Jobben er garantert skikkelig gjort! Men dette blir en bil nr.2 og jeg er vell en av de som kan kalle meg fanatiker når det kommer til dette orginal-opplegget! Men men... Takker uansett for deres meninger! Det er tydlig at folk mener at bilen på en måte er orginal selv om den ikke er det på papiret! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet Juli 8, 2007 Share Skrevet Juli 8, 2007 Den er jo ikke orginal lengre hvis den er skjøtet.. en orginal bil er jo urørt uten at noen av karrosseridelene er byttet ut, og når selve ramma er skjøta så er det jo bare en 535 med alpina deler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Juli 9, 2007 Share Skrevet Juli 9, 2007 Er det denne bilen det er snakk om? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1540527 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein E30 M3 Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2007 Er det denne bilen det er snakk om?http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1540527 Nei det er ikke den bilen! Med hensyn til selger sier jeg ikke mer om hvilken bil det er! Den er jo ikke orginal lengre hvis den er skjøtet.. en orginal bil er jo urørt uten at noen av karrosseridelene er byttet ut, og når selve ramma er skjøta så er det jo bare en 535 med alpina deler.. Denne alpinan er jo en 535i i utgangspungte så ja det er en 535i med alpina deler! Men å se på det på lik linje med en f.eks M5 som er plukka deler av og putta nedi en 520 syns jeg er litt drøyt! Men det er mange meninger om denne saken her,hadde jeg ment den var orginal så hadde den stått hjemme i garasjen nå for å si det slik! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå