Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet clutch på bilen i går startet den opp,stoppet den igjen.lot den stå et par timer.Når jeg da skulle kjøre bilen ut fra verkstedet igjen startet den ikke.Trodde den var tom for strøm,satt på lader og lot den stå til i dag.men når jeg skulle prøve igjen i dag var det ingen endring.Startern gikk ikke rundt. det er noe som har låst seg. Setter jeg bilen i 5 gear å prøver å dytte er det som den står i første eller i park på en automat kasse. Så et eller annet sittet bom fast.Noen som har en ide om hva dette kan være?Det er ikke starteren som har kilt seg fast,har tatt den ut uten at det var noe forandring

Skrevet

Du sier den starta etterpå,prøvde du å slure med clutchen da eller berre slukka du den rett etterpå?

Og når du prøver å starte den nå,slår starteren inn men klarer ikkje å dra rundt motor?

Sjekk at ingen løse deler(skruer etc..) har kilt seg mellom startkransen og clutch huset,er liten klaring der.

Skrevet

Enkleste måten å få hjelp her inne er som de andre sier: lag en relevant og spesifikk topic :wink:

Og deretter gjerne list opp i punkter ka som er gjort,symptomer på feil og anna relevant info slik at en slipper å spørre så veldig ka som er gjort og prøvd.

Gudd løkk! :wink:

Skrevet
startet den bare,prøvde ikke å slure.

skal ta av kassa igjen i morgen,takk for info,burde vel se hva som er feil når jeg tar av kassa?

Ja,då vil en sjå om det er noken fysiske hindringer som gjer at motor ikkje tørner som den skal. Sjekk at ikkje thrustlager,pilotlager og utløser-arm ikkje er skadd. Sjekk også trykkplata(rekna med den vart bytta ilag med lamellen???) Viss det har skjedd skade ved montering vil du sikkert sjå dette når du studerer delane når du tar av kassa igjen :wink:

Skrevet
Byttet clutch på bilen i går startet den opp,stoppet den igjen.lot den stå et par timer.Når jeg da skulle kjøre bilen ut fra verkstedet igjen startet den ikke.Trodde den var tom for strøm,satt på lader og lot den stå til i dag.men når jeg skulle prøve igjen i dag var det ingen endring.Startern gikk ikke rundt. det er noe som har låst seg. Setter jeg bilen i 5 gear å prøver å dytte er det som den står i første eller i park på en automat kasse. Så et eller annet sittet bom fast.Noen som har en ide om hva dette kan være?Det er ikke starteren som har kilt seg fast,har tatt den ut uten at det var noe forandring

Har sjekket dette ser du......

Skrevet
Håper du er flinkere til å skru enn til å lage overskrifter.

Kunne trengt kurs i forumposting kanskje? =)

Det var da fælt til mobbing da :lol:

Men men,tok ut kassa igjen,av med clutchen,fant ingen feil,satt alt sammen igjen.Da ble det liv igjen.Aner ikke hva som var feil.Merkelig

Skrevet
startet den bare,prøvde ikke å slure.

skal ta av kassa igjen i morgen,takk for info,burde vel se hva som er feil når jeg tar av kassa?

Ja,då vil en sjå om det er noken fysiske hindringer som gjer at motor ikkje tørner som den skal. Sjekk at ikkje thrustlager,pilotlager og utløser-arm ikkje er skadd. Sjekk også trykkplata(rekna med den vart bytta ilag med lamellen???) Viss det har skjedd skade ved montering vil du sikkert sjå dette når du studerer delane når du tar av kassa igjen :wink:

Så ingenting merkelig nok :shock: Eneste problemet nå er at clutchen ikke løser ordentlig ut.men det temaet ligger i en annen tråd så jeg får forholde meg til den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...