Gå til innhold

Kupe - vifte lever sitt eget liv. ( e46 320 d )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nylig skiftet vannpumpe mm på min -00 E46 320d. Trøblet litt med å få ut lufta, men fikk det til til slutt:) Det som skjedde etterpå er litt snodig, og jeg lurer på om noen kanskje vet hva som bør gjøres..

Info: bilen min har klimanlegg med en sone og display-anvising av hastighet på vifta.

Kupe-vifta i bilen har oppført seg litt rart over lengre tid; av og til "jager" den opp og ned i hastighet før den stabiliserer seg, rett etter jeg starter bilen, -så funka den normalt.

Men etter jeg var ferdig med å skifte vannpumpe kuttet den pluselig helt for så å starte igjenn etter noen minutter. Slik oppfører den seg hele tiden nå; den funker fint en stund, og jeg kan kjøre den i den hastighet jeg vil. Men så plutselig stanser vifta noeninutter for så å starte etter noen minutter. (display osv er normalt)

Har lest litt om viftemotstand som kanskje kan være problem, men skulle tro at feilen var der hele tiden hvis den er gåen???

-For meg virker det som at vifta blir termisk utkoblet og at den starter etter å ha kjølt seg ned igjenn????

Noen som har tips her da skal tro??? fint å fått fiksa dette før ferien :)

• 2 years later...
Skrevet

Jeg har også en kupevifte som ikke vil starte. Dem har en tendens til å ikke ville starte rett etter at jeg har begynt og kjørt. Uansett om bilen er kald eller varm. Det skjer ikke noe når jeg prøver å kjøre den manuelt opp og ned. Kan virke som den "henger fast". Har noen svar på dette??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...