Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er tingen, jeg er 17år. og meget lite på peiling, så har jeg utrolig lyst på en BMW 318is men har jo ikke peiling på mekking og sånne ting, hvordan bila i det hele tatt funker osv, er helt utrolig blank, så spørsmålet mitt er hvordan kan jeg få mere peiling på biler osv, har sett litt på hva dere prater om, men har ikke peiling, dere snakker GRESK for meg.

Så om det finnes noen guide på bildeler eller noe sånt, og hvordan dem fungerer generelt, hadde vært utrolig morsomt og skjønne seg litt på biler, spesielt BMW, så sykt kule biler, osv.. hadde vært fint med svar.

Nyskjerrig.

Skrevet

hmmm, er bare å sitte å se på biler på autodb å legge merke til forskjellige motorer på div modeller, karosseri navn, e30-e46 osv, å bare lese å spørre så blir du nok klok. evt bare kjøp en bil å begyn å forsk selv, uten å ødelegge noe :D

Skrevet

Som h4nc1 sier, skaff deg et skruobjekt :)

Jeg lærte utrolig mye fra min tid med lettmotorsykkel, å nå har jeg jaggu like mye "flaks" som må skru på bimmern ^^

Men en lærer utrolig mye

Skrevet

Har ikke mye peiling jeg heller, men har blitt bedre etter jeg fikk bil, og begynte å prøve :) Og her inne på forumet kan man jo bare spørre om alt mulig, og mange som hjelper! :)

Skrevet

kjøp deg i tillegg en haynes-manual på bilen du kjøper, dette er en håndbok for mekking på bilen din:) kjekk å ha.

www.howstuffworks.com er også å en fin side. Hvordan en 4-taktsmotor, turbo osv fungerer kan du finne der

Skrevet

den der viser ganske godt hvordan en motor fungerer iallefall.

skruobjekt er ellers gode ting å begynne med, start med enkle jobber og gå løs på større jobber etter hvert du får litt peiling og innblikk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...