Gå til innhold

Problem med automatkasse E39

andas
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et merkelig problem med automatkassa (tiptronic 523i - 99 mod). Av og til virker det som om kassa ikke vil gå i P. (selv om girspaken står i P og lyser. Da kan man dra spaken fra P til R uten å trykke inn knappen og bremsen.

Problemet blir da at man ikke får ut nøkkelen og dermed ikke får låst bilen. Kassa virker helt fint i R, N og D. Plutselig er det ikke noe problem lenger og jeg får ut nøkkelen. Det har skjedd to ganger til nå, og problemet har vart et par timer til 1 døgn.

Noen som har noen ide om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde kontaktet et Bmw-verksted jeg, og hørt om de kjente til det problemet der, evt. fått en diagnose. Rimelig kjedelig å få trøbbel med automatkassa, kan fort bli en dyr fornøyelse. Derfor hadde ikke jeg nølt med å kontaktet Bmw (eller et annet kyndig verksted for den saks skyld) så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe lignende problem med min, men mye verre. Jeg kunne sette den i D, og når jeg skulle kjøre, så sto den feks i 4 giret å fikk ikke til å gire. varierte fra gang til gang når jeg starta den. ble veldig dyrt før dem fant ut hva det var. Men fant til slutt ut at det var giverbryteren til automaten som var gåen; den som velger om man skal ha den i D,P osv.

Kostet ca 1000 kr for en ny hvis jeg ikke husker feil. var vist veldig enkelt å skifte den, siden de bare brukte 15-30 min på å bytte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...