Gå til innhold

Problem med cdveksler i E46

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg en 2000 mod. 318i forrieg uke :D Først gang jeg skulle prøve cd-veksleren, tok jeg ut magasinet og satt i en cd, satt inn magasinet igjen, og gikk dretter inn i bilen klar for å høre på cd-en. Da jeg skrudde på spilleren og satt den i cd mode, stod det loading på displayet i lang tid. Da det vidre ikke skjedde no, skrudde jeg av og på spilleren igjen. Da jeg satt spilleren i cd mode, stod det NO MAGAZINE. Jeg gikk da bak i bagasjerommet igjen for å se om jeg kunne ha satt i magasinet feil el. lignende. Da jeg trykket på knappen for å få ut magasinet, ville det ikke ut igjen. Det er liv i cd-veksleren, det kommer en lyd når jeg trykker på eject knappen, men magasinet forblir der det er.

Det er orginal BMW 6 disc changer og Business spiller.

Noen som har vært borti lignende problem eller vet hva det kan være `? Setter pris på hjelpen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg vært borti. Endte opp med at jeg "opererte" cd-veksleren selv. Problemet på min veksler var at hendelen som beveger seg opp og ned mellom cd'ene og hendelen som skyver de frem og tilbake var gått "tørre" slik at hele greiene stoppet opp. Smurte forsiktig opp de bevegelige delene slik at de igjen beveget seg lett. Nå fungerer det utmerket.

Har dessuten begynt å skifte fra cd nr 1 til nr 6 ved jevne mellomrom for å holde den "vedlike" slik at det ikke tørker og går trått igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...