336mik Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Kanskje et litt diffust spørsmål,men mer konkret: Hvor mye power på x-antall tommer eksos? Altså hvor mye power på 2" mot feks dobbel 2.5" ol lignende? Grunnen til at jeg lurer er fordi det virker som bilen min møter motstand på ca 4500rpm,og eksosen er vel i granneste laget med tanke på effekt uttak. Nå sitter det dobbel 1-7/8" simons,og dette blir vel litt lite på overladet 3.6 liters M-motor. Vil heller ikke ha for grov eksos grunnet lyd-nivå(tenker da på sånn japse bil med 6"). Takker for alle seriøse svar.
shv Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 Du finner kanskje noen svar hvis du søker / spør her: http://forums.bimmerforums.com/forum/fo ... .php?f=150 Mange dyktige folk der...
Kimmit Racing Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 kjör 2x2.5" og 2 potter bak...rå lyd:-) enkel 3.5"duger også
336mik Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Skrevet Juli 14, 2007 Var dobbel 2.5" jeg tenkte og bruke også.Vurderte dobbel 3",men kom fram til at det mest sannsynlig vil bråke mye mer enn det går. Da får jeg sjekke om jeg finner noen billige 2.5" eksos deler på nett da. Noen som har noen adresser? Vet bare om www.vangbo.no som jeg kommer på i farta.
Frank Andre Rui Skrevet Juli 14, 2007 Skrevet Juli 14, 2007 3" holder til i allefall 500hk, dobbel 2" tilsvarer vel omtrent det samme som enkel 3" Det som er viktig er å prøve å utforme røret riktig uten for mye bender og passe på å ha lyddempere med "rett igjennom" design. Videre kan du vurdere å sjekke ditt grenrør mtp design/dimensjoner. Med en riktig utforming av grenrør og innsug kan du faktisk gjøre mange enderinger på motorens arbeidsområde uten særlige andre tiltak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå