Anderslien Skrevet Juli 14, 2007 Skrevet Juli 14, 2007 Jeg skal bytte viskosekoblingen på min E34 nå. Men har litt problemer. Jeg bruker en diger skiftnøkkel til mutteren, men jeg klarer ikke å holde igjen når jeg skal skru den av. Den sitter dønn fast. Noen ideer til hvordan jeg skal holde igjen drevet/vannpumpa? Jeg skrur til høyre (sett fra hvis du sitter i førersetet). Altså, motsatt vei av den veien vifta snurrer når motoren står og går. Er det riktig?
D.Toft Skrevet Juli 14, 2007 Skrevet Juli 14, 2007 skru til høyre ja. bruk hammer, slå på fastnøkkelen, pleier å komme da.. så lenge alle reimer er på..
Anderslien Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Skrevet Juli 14, 2007 Har prøvd det, men den vil bare ikke løsne. Jeg skulle hatt sperra av reimene eller drevene der, så de ikke fikk rikket på seg. Da tror jeg den hadde løsnet lettere. Men hvordan skal jeg få til det?
325ixturbo Skrevet Juli 14, 2007 Skrevet Juli 14, 2007 jeg bruker en tang foran hjulet og klemmer på reimen da løsner d
huy84 Skrevet Juli 14, 2007 Skrevet Juli 14, 2007 byttet den ikke for lenge siden, tror jeg huska å ha holdt igjen motor muttern (sitter under viskosekoblingen) med en 22 fast nøkkel (eller med en skralle), holdt da godt tak i 22 fast nøkker'n mens jeg brukte alt makt på viskosen, hørte et klaff og da løsna'en. lå under bilen da jeg gjorde siden motor muttern ligger helt nedtil der..
Anderslien Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Skrevet Juli 15, 2007 Ja, kan jo prøve på det, men tror ikke jeg kommer til... Er ikke akkurat god plass framme der, hehe.
Klinz Skrevet Juli 15, 2007 Skrevet Juli 15, 2007 de e no links på den so da blir de mot venstre. sett fra førersette. bruk ein 32mm fast nøkkel og slå den mot venstre med reima på kommer som oftest..
Anderslien Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Skrevet Juli 15, 2007 Ja, men det går jo ikke, fordi hvis jeg skrur til venstre, så slakker jeg jo hele reima og alt... Så da må jeg få prøvd å holdt igjen alt med noe. Kanskje den måten huy84 sa.
Rogern Skrevet Juli 16, 2007 Skrevet Juli 16, 2007 jeg stapper et skrujern mellom hjul og reim på dynamo og slår hardt en gang på 32 nøkkel...
Odlaen Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 husk å smøre inn med kobberpasta e.l før du monterer igjen. da slipper du dette problemet flere ganger! bruk det på di fleste skruer og bolter. Bra stoff!
Sir Hofstad Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 husk å smøre inn med kobberpasta e.l før du monterer igjen. da slipper du dette problemet flere ganger! bruk det på di fleste skruer og bolter. Bra stoff! Bruker KOBBERPASTA på alt som skal løsnes igjen jeg også Ikke deler av aluminium, og skruer og bolter som må låses da.... Blir glad når jeg skal begynne på feks bremsene på en bil og jeg ser det er hatt på pasta tidligere Får pasta til alu også som er sølvfarget,ideel til alufelger osv...
Anderslien Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Skrevet Juli 17, 2007 Har ikke fått det til enda, men skal prøve i dag tenkte jeg. Skal prøve alle metodene dere har sagt nå
Odlaen Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 husk å smøre inn med kobberpasta e.l før du monterer igjen. da slipper du dette problemet flere ganger! bruk det på di fleste skruer og bolter. Bra stoff! Bruker KOBBERPASTA på alt som skal løsnes igjen jeg også Ikke deler av aluminium, og skruer og bolter som må låses da.... Blir glad når jeg skal begynne på feks bremsene på en bil og jeg ser det er hatt på pasta tidligere Får pasta til alu også som er sølvfarget,ideel til alufelger osv... sølvfett.. skal tåle mer varme enn kobberpasta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå