Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bytte viskosekoblingen på min E34 nå. Men har litt problemer. Jeg bruker en diger skiftnøkkel til mutteren, men jeg klarer ikke å holde igjen når jeg skal skru den av. Den sitter dønn fast. Noen ideer til hvordan jeg skal holde igjen drevet/vannpumpa?

Jeg skrur til høyre (sett fra hvis du sitter i førersetet). Altså, motsatt vei av den veien vifta snurrer når motoren står og går. Er det riktig?

Skrevet

skru til høyre ja.

bruk hammer, slå på fastnøkkelen, pleier å komme da.. så lenge alle reimer er på..

Skrevet

Har prøvd det, men den vil bare ikke løsne. Jeg skulle hatt sperra av reimene eller drevene der, så de ikke fikk rikket på seg. Da tror jeg den hadde løsnet lettere. Men hvordan skal jeg få til det?

Skrevet

byttet den ikke for lenge siden, tror jeg huska å ha holdt igjen motor muttern (sitter under viskosekoblingen) med en 22 fast nøkkel (eller med en skralle), holdt da godt tak i 22 fast nøkker'n mens jeg brukte alt makt på viskosen, hørte et klaff og da løsna'en. lå under bilen da jeg gjorde siden motor muttern ligger helt nedtil der..

Skrevet

de e no links på den so da blir de mot venstre. sett fra førersette. bruk ein 32mm fast nøkkel og slå den mot venstre med reima på kommer som oftest..

Skrevet

Ja, men det går jo ikke, fordi hvis jeg skrur til venstre, så slakker jeg jo hele reima og alt... Så da må jeg få prøvd å holdt igjen alt med noe. Kanskje den måten huy84 sa.

Skrevet

husk å smøre inn med kobberpasta e.l før du monterer igjen. da slipper du dette problemet flere ganger! bruk det på di fleste skruer og bolter. Bra stoff! :)

Skrevet
husk å smøre inn med kobberpasta e.l før du monterer igjen. da slipper du dette problemet flere ganger! bruk det på di fleste skruer og bolter. Bra stoff! :)

Bruker KOBBERPASTA på alt som skal løsnes igjen jeg også :D

Ikke deler av aluminium, og skruer og bolter som må låses da....

Blir glad når jeg skal begynne på feks bremsene på en bil og jeg ser det er hatt på pasta tidligere :D

Får pasta til alu også som er sølvfarget,ideel til alufelger osv...

Skrevet

Bruker KOBBERPASTA på alt som skal løsnes igjen jeg også :D

Ikke deler av aluminium, og skruer og bolter som må låses da....

Blir glad når jeg skal begynne på feks bremsene på en bil og jeg ser det er hatt på pasta tidligere :D

Får pasta til alu også som er sølvfarget,ideel til alufelger osv...

sølvfett.. skal tåle mer varme enn kobberpasta. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...