camxer Skrevet Juli 14, 2007 Skrevet Juli 14, 2007 Har nettop skaffet meg et K&N luftfilter, men kom bort i noen problemer da jeg sjekket originalsystemet litt nøyere... Motoren er altså en M50B20 og problemet er at det er ikke bare 1 rør fra luftfilteret som er koblet til luftinntaket på motoren, men det er også to små slanger som kommer fra en plass under "throttle". Vet ikke hva skal gjøre med de to slangene... Mvh camxer
Ballder Skrevet Juli 14, 2007 Skrevet Juli 14, 2007 Men asså du hakke fjernet llm vel? Kommer egentlig med et maga bra råd nå. Drit i sånn åpent filter på orginal bil. Gir deg kun lyd og på sikt problemer grunnet llm som gir opp. Bare et tips.
Sir Hofstad Skrevet Juli 15, 2007 Skrevet Juli 15, 2007 Men asså du hakke fjernet llm vel?Kommer egentlig med et maga bra råd nå. Drit i sånn åpent filter på orginal bil. Gir deg kun lyd og på sikt problemer grunnet llm som gir opp. Bare et tips. GODT RÅD! Skal du alikevel prøve tar du ut filterboks, og da ser du at de to slangene møtes i en "sonde" som sitter skrudd i nerkant av boksen. Denne kan du feste i nærheten av der luftinntaket blir. Når du skrur filterboks av LMM ser du at den har en rund flens du kan klemme nytt filter rundt med hjelp av feks en silikonring. Så er det bare å sørge for en festebrakett til nytt filter.
camxer Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Skrevet Juli 15, 2007 Det virker slik at K&N filterere er mer skadelig enn jeg trodde... Det eneste jeg ville var å få litt mer lyd uten å betale flere tusenlapper. Skal jeg bare la være å montere den da?
kje Skrevet Juli 15, 2007 Skrevet Juli 15, 2007 Om det er lyd du ønsker er det selvfølgelig bare å montere, men som disse andre sier her øker du sjansen for å få støv og partikler inn i innsuget, -noe som på sikt er skadelig. Sjøl har æ sportsluftfilter, men i den originale innsatsen. Dermed er det litt mer beskyttet og du oppnår likevel litt lyd. ...men ikke fra motorrommet. Den maler nå som en stor stygg katt, og lyden kommer fra der den skal, -fra eksosen=)
camxer Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Skrevet Juli 15, 2007 Hvor kan jeg skaffe et lignende luftfilter som din? Må jeg bort til bmw forhandler?
kje Skrevet Juli 15, 2007 Skrevet Juli 15, 2007 Hvor kan jeg skaffe et lignende luftfilter som din? Må jeg bort til bmw forhandler? Neida. Æ bestilte det på en helt ordinær forhandler/verksted (Wolf i Kristiansand). Filteret æ kjøpte var av merke Pipercross.
Glenno Skrevet Juli 15, 2007 Skrevet Juli 15, 2007 Pipercross samme som de solgte på gsbildeler også. Ble litt surkle lyd av det . Litt spent på hvordan det fungerer etter rens når det blir modent for det.
kje Skrevet Juli 15, 2007 Skrevet Juli 15, 2007 Pipercross samme som de solgte på gsbildeler også. Ble litt surkle lyd av det .Litt spent på hvordan det fungerer etter rens når det blir modent for det. Lyden i min bil ble en tanke grommere med dette filteret. Nå var sikkert filteret som stod i min fra før modent for utskifting også altså... Sier mæ fornøyd æ! Liker ikke åpent filter. Lyden skal komme bak (på bilen)=)
Glenno Skrevet Juli 15, 2007 Skrevet Juli 15, 2007 "kje" merket lyden mest når den går på tomgang og gir et raskt trøkk på pedalen. Mener å ha hørt at om enn borer et lite hull i boksen for innsats filteret blir det en fin lyd. Noen som har erfaring med hvordan enn vedlikeholder dette filteret (pipcross) og hvordan effekten holder seg?
JohanH Skrevet Juli 15, 2007 Skrevet Juli 15, 2007 Bør ikke tukle med orginal boksen. Du finner sikkert noen filter som passer "akkuratt" til din bil. Husk at du bør ha litt avstand mellom luftmassemåleren og filteret ettersom at hvordan luften dras inn endrer seg litt. Men du klarer uansett ikke og ødelegge noe ved og bare prøve deg fram. Lyden høres best på litt lavere turtall. Effektmessig så er det ikke noe og hente da dette er en sugebil. Mvh Johan
camxer Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Skrevet Juli 16, 2007 Vel, da går jeg for pipercross sportsluftfilter og har alt originalt. Har ikke helt lyst til å modifisere noe slik som luftfiltreringsystemet når jeg tenker om det nå. JohanH: Jeg gjør dette ikke for å få større effekt ut av motoren, men har bare lyst til å fremheve lyden av motoren litt bedre... vet at bilen min er ingen racerbil, men du kunne ha spart deg å kalle den for "sugebil" Takker for alle råd
Sir Hofstad Skrevet Juli 16, 2007 Skrevet Juli 16, 2007 "sugemotorer" er alle innsprøytingsmotorer som ikke er satt under ladetrykk med turbo eller kompressor. Det er et uttrykk for at motoren faktisk må puste inn blanding av drivstoff og oksygen ved hjelp av undertrykk i sylinder osv. IKKE noe nedsettende uttrykk
Torbjørn H Skrevet Juli 16, 2007 Skrevet Juli 16, 2007 ...og lyden kommer fra der den skal, -fra eksosen=) Synes den skal komme fra motoren jeg da Er så ufattelig teit når det brommer som en sjark i havsnød fra potta, mens motoren tikker, hviner og summer...
kje Skrevet Juli 16, 2007 Skrevet Juli 16, 2007 Synes den skal komme fra motoren jeg da Er så ufattelig teit når det brommer som en sjark i havsnød fra potta, mens motoren tikker, hviner og summer... Enig med dæ at lyd i motorrommet ikke skal nedprioriteres, men ikke her Æ ville lagt vekt på lyden! Når panseret er lukket skal minst mulig høres mener æ. Ser... unnskyld, HØRER æ biler med konfilter og en masse larm fra motorrommet får æ regelrett ståpels på ryggen!! Og ikke mye bedre er det når folk monterer ventilasjonskanaler til eksosrør...! -Og det har æ faktisk sett. *grøss* Sjøl har æ original eksos med sportsfilter (innsats) for marginalt, men bedre flow. Men æ ønsker ikke at alle skal mene det samme som mæ; -støp ei pipe ut bak for min del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå