Stein-E Skrevet Juli 15, 2007 Skrevet Juli 15, 2007 Hei For noen uker siden lyste det gule motorlyset på bilen min. Min sambo dro innom Tronerud for å stille en diagnose, og det eneste de kunne finne av feil var at kamakselsensoren måtte byttes. Så ble gjort! Kostet meg 2000,- 30 minutter etter bilen ble hentet lyste samme lampe. Jeg dro tilbake med bilen dagen etter, og etter en ny diagnose måtte luftmengdemåler byttes. Javel - men da var vel den forrige sensoren ikke defekt? Jo - det var den nok sikkert. Tilfeldigheter mente de. Luftmengdemåler ble byttet. Kostet meg 3500,- Etter 30 minutter lyste lampa igjen. Jeg dro tilbake, og ny diagnose ble stilt. Lambdasonden måtte byttes. Javel - men da var kanskje de to foregående reperasjnene bomskudd?? Neida - dette var nok en ny feil. Er det mulig?? Bilen går som den alltid har gjort. Og bensinforbruket er normalt. Min teori er at de to første reperasjonene var bomskudd fra Tronerud - noe de ikke vil gå med på. Hva mener dere?? Mvh Stein-E
Bimmerlars Skrevet Juli 16, 2007 Skrevet Juli 16, 2007 Snakk om at feila ruller inn da.. Får de opp f. eks LMM eller kamakselsensor på diagnoseapparatet er det egentlig lite annet de kan gjøre enn å skifte det som står der.. Selvsagt kan de måle om det er brudd eller om verdien er slik de skal være med vanlig multimeter
Spinner Skrevet Juli 16, 2007 Skrevet Juli 16, 2007 Mener å ha lest en plass at det hender diagnoseutstyret gjør feil, eller at det kan diagnosere "følgefeil" ikke nødvendigvis rotårsaken. Hvis verkstedet blindt følger diagnoseutstyret kan det hende de bytter ut gode deler på veien til den egentlige feilårsaken, men det vil de nok aldri gå med på....
en325ic Skrevet Juli 16, 2007 Skrevet Juli 16, 2007 er ikke sikkert at luftmasse måler eller lamda kommer opp på diagnosen! men kamakselgivern vil komme opp! d me lmmèn å lamdaen da må man vidre i prøve sjema å teste vær komponent. da kom væl dæm frem til d.. så førde om bilen virket normal, kan d være at den gikk over i nødmodus! motoren vil justere seg selv siden kamakselgivern sender feil signal samme med lmm og lamda! er enig at dæm burde ha sjekket alt med engang! men noen ganger er man bare utrulig iheldig som jeg trur du var! men lyste lampa med en gan du kjørte fra tronerud??
Stein-E Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Skrevet Juli 16, 2007 Hei Lanpa tente etter noen mil - var vel kommet til Lysaker. Tok nøyaktig like lang tid før den tente hver gang! Det er derfor jeg tror de ennå ikke har byttet den sensoren som faktisk forårsaker lyset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå