Jonass Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Neida mener at kassene skal tåle nesten 600nm. Har du sett under på bilen din? Driverket tåler mye! Ja, det er bare kulene som slites etter 150-200tusen km. Min står nå og den er rullet 210.000km. Får vel olja i neste uka håper jeg.
HMW Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 om kassa tåler det kommer helt ann på. Dette kan uansett ikke brukes hardt. Bedre å bruke kassa er 12'er. Men uansett, ikke beregnet for hverken kompressor eller herjing eller red light racing En bekjent blåste hull i ene stempelet med sin så ikke bare kassa du kan ta livet av. 600nm er faktisk noe du havner rundt med kompressor, eksos og litt småfiks.
fsmidt Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Litt OT kanskje, men hvor har dere skaffet plastkulene? Den lokale BMW sjappa vil kun selge hele styringsboksen.
HMW Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 545 ja. Og det er med originalt anlegg. Men men... For all del. Bare å kjøre på! Jeg sier ikke at den deler seg på midten første gang du klemmer til..
S.Hafsmo Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Skrevet Juli 22, 2007 noen som veit om den manuelle er noe sterkere da? har ikke tenkt å bruke bilen til rally eller noe. er bare kjekt å ha litt å gå på. pluss at det er morsomt og interessant å holde på med slikt.
HMW Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 den manuelle er bedre. Sterkere og tåler mer juling. Men du kan jo forsterke automaten din. Kanskje bedre enn å begynne å bygge om..
S.Hafsmo Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Skrevet Juli 22, 2007 forsterke automaten? får man noen kit til den kassen da? og isåfall, hva er det som skiftes?
HMW Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 en svenske jeg prata med hadde levert sin inn på zf betalt 20 lapper og fått den skikkelig. Han hadde rasa en først. Inntil et halvt år siden jobbet en kompis av meg der og han trengte bare nr'et på kassa så kunne han sjekke opp... Men jeg rakk aldri gjøre det før han sluttet. Regner med de skifter pumpe, converter og ventiler. Det skal sies at han svensken hadde ventet tre måneder på kassa si....
Jonass Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 fsmidt skrev: Litt OT kanskje, men hvor har dere skaffet plastkulene?Den lokale BMW sjappa vil kun selge hele styringsboksen. Lundbergs fordonsmekaniska 0914-43143. Skiss på kulplacering medföljer. Han har filter også. Nettopp kjøpt alt hos han. Venter bare på olja som du må bestille på bmw forhandler.
S.Hafsmo Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Skrevet Juli 22, 2007 20 lapper? en reman manuell kasse er jo noget billigere enn det da. tro om det er vanskelig å få tak i resten av det man trenger for ombygging til man.
HMW Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 det får du nok tak i. Uansett ville jeg aldri byttet ut automaten i 540'n min. Det går mer enn bra nok og mye deiligere å kjøre. Klart om du skal spinne å herje så er det kanskje å foretrekke manuell... Men da ville jeg heller hatt turbo enn kompressor hvis det skal bli noe seriøst ut av det...
S.Hafsmo Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Skrevet Juli 23, 2007 skal ikke herje så mye med den nei, men er ikke så glad i automatiske ting, føler at jeg mister litt av kontrollen. dette gjelder da alt av automatgir, automatisk 4-hjulstrekk osv. men det kan vel hende at jeg ombestemmer meg etter ei stund med automat.
S.Hafsmo Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Skrevet Juli 23, 2007 njeei.. mulig du blander med forrige eier? jeg kjøpte bilen for 3 uker siden. så jeg er rimelig blodfersk BMW eier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå