325icab_88 Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Funderer veldig på å skaffe meg en m50 motor nå Vet dette har vært oppe 50 ganger, men jeg vil ha en komplett liste over hva som må handles inn Motor m50b25 fra E36 E34 bunnpanne med E34 oljepickup Kasse fra m20b25? passer rett på? Bremsekraftforsterker fra 325ix Motorfester fra E28 535i original mellomaksling? svinghjul,starter og clutch fra m20b25 lodde motorkontakt... Hvordan blir det med radiator og vifte? sikkert masse jeg har glemt eller som er feil
verticalescape Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Trenger ikke være motor fra e36, du kan jo kjøpe en fra e34, så slipper du å bytte bunnpanne Skal gå å bruke e30 kasse, men da vil den stå i feil vinkel, så girkasse opphenget må modifiseres. Jeg brukte kasse fra m50b20, gir fin utveksling, toppfart på ca. 210, med 4.1 diff. (og røsker godt i aksen) Det beste er vel bkf fra ix, da etter 88 hvis jeg ikke tar feil? du kan også bruke fra golf. (jeg brukte fra en golf 1 GTI. (litt vel hard på pedalen) Har lest at de fleste som har bygget om har måttet korte inn mellomakslingen, det trengte ikke jeg, passer på millimetern (hadde motorn kommet 2 mm lenger bak, har jeg måtta korta den) Du kan bruke svinghjul starter og clutch fra m50, eneste fordelen med m20 er at svinghjulet er mye lettere. Brukte vifte fra toyota camry, med bryter. (midlertidig løsning) Så må du ha første delen av eksosanlegget til m50. (er ett lite helvette å modifisere, er trangt mellom manifold og travers) Lykke til!
325icab_88 Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Skrevet Juli 18, 2007 Takk for skikkelig svar men hvordan blir det med hjernen? kan vel ikke bruke den gamle?
325icab_88 Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Skrevet Juli 18, 2007 men passer den rett i der den gamle står? eller må det legges nytt ledningsnett?
verticalescape Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Du må ha hjernen fra den motoren som skal inn ja. det går akkurar med tanke på hvor lang ledningene er å få den inn i bilen der den skal stå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå