Gå til innhold

grøftlysproblem e32 (bilder)

Rogern
 Share

Anbefalte innlegg

har kjøpt en gammel 730i og får ikke grøftlysa til å fungere..

når jeg skrur di på lyser lyset i instrumentet.

måler 12 volt når jeg tar ut sikring. (sikring er iorden)

nye pærer.

får bare ikke strøm ned til lyktene.. kjedli og begynne og følge ledninger da d kansje bare er en bagatell.

noen tips?

tåkelysa bak funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp avsluttet full restaurering av en '87 735i som stort sett hadde feil på alt det elestriske som var. Ditt problem kan være noe så enkelt som dårlig kontakt i koblingen i ledningsnettet til fangeren. På venstre side under hovedlyktene går det en kabel ut til frontfangeren. Her går lys, tempføler. Denne har en plugg slik at du lett kan ta av fangeren uten å rive løs ledningsnettet. Ofte dårlig kontakt og irr i denne. Kan også ligge feil i LKM modulen. Denne står i sikringsboksen i motorrommet. Største sorte boksen. Ofte dårlige loddinger på reléene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar!

har sett denn koblingen under lykta så d blir d første jeg skal sjekke.

men den modulen må vell byttes sikkert eller kan den plukkes istykker?

kjenner ingen andre med e32 i nærheten heller, da hadde d vell bare vært å prøvebytte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg målt om d kommer strøm til kontakten under hovedlykten til grøftlysa... ingen strøm funnet..

så tok jeg ut printplata i begge di svarte boksene og sjekket grundig men ingen skader funnet..

DSC00141.jpg

hva er den dingsen i midten med to poler til? den står å klikker regelmessig...

DSC00140.jpg

etter jeg var oppe med di boksene skrur viskerene seg på og av hele tiden, når di skrur seg på får man ikke stoppet dem... skjønner ingenting...

forrige eier sa d hadde hendt han når d regnet mye, men gidde seg etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...