TheEdge Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Skal tone rutene mine, men er det lurt å tone de fremste rutene en viss grad? eller slår de seg vrang på EU godkjenningen da? hvordan er med bakruten da .. er den lov?
lillepål Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 framruta og siderutene forran er ikke lov å sote/tone, det er 2'er feil på eu-kontroll. Men alle se andre rutene kan du sote så mye du vil, men trur ikke det er lov å ha "speil-soting" i bakruta, for da kan du lett blende andre...
bmwhans Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 du kan tone siderutene foran inntil en viss grad. mange kommer jo med dette originalt.
lillepål Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 du kan tone siderutene foran inntil en viss grad. mange kommer jo med dette originalt. hvis rutene er laget i et "mørkere" glass, så kan du nok få det godkjent ja... men da må du bestille "spesial-glass".. Mener jag leste noe om akkurat det for et par år sia... Men det er ikke lov å legge film e.l. på rutene forran... (bare en smal stripe i front-ruta, men den må ikke dekke mer enn 12% av sikten mener jeg).... Var ihvertfall det jeg fant ut da jeg holdt på med audi'n jeg hadde før....
bmwhans Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 du kan tone siderutene foran inntil en viss grad. mange kommer jo med dette originalt. hvis rutene er laget i et "mørkere" glass, så kan du nok få det godkjent ja... men da må du bestille "spesial-glass".. Mener jag leste noe om akkurat det for et par år sia... Men det er ikke lov å legge film e.l. på rutene forran... (bare en smal stripe i front-ruta, men den må ikke dekke mer enn 12% av sikten mener jeg).... Var ihvertfall det jeg fant ut da jeg holdt på med audi'n jeg hadde før.... okei, trodde det ikke hadde noe å si om det var spesialglass eller film. men det kan godt hende! trodde ikke det var noe forskjell
lillepål Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 du kan tone siderutene foran inntil en viss grad. mange kommer jo med dette originalt. hvis rutene er laget i et "mørkere" glass, så kan du nok få det godkjent ja... men da må du bestille "spesial-glass".. Mener jag leste noe om akkurat det for et par år sia... Men det er ikke lov å legge film e.l. på rutene forran... (bare en smal stripe i front-ruta, men den må ikke dekke mer enn 12% av sikten mener jeg).... Var ihvertfall det jeg fant ut da jeg holdt på med audi'n jeg hadde før.... okei, trodde det ikke hadde noe å si om det var spesialglass eller film. men det kan godt hende! trodde ikke det var noe forskjell Skal ikke garantere det, men det er ihvertfall sånn jeg har skjønt det utfra det jeg har blitt fortalt...
Bmw e39 Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Så lenge vinduene er tonet fra fabrikk, så er det godtkjent. Men du har ikke lov til ha noen verdens ting av sotfilm på framrutene. Men du kan gjøre slik som en kompis av meg gjorde. Sote framrutene, og kjøpe nye framruter, hvis du har litt peng. Så setter du bare inn de rutene som ikke er sota når du skal på eu kontroll. Er ikke så veldig dyrt for framruter. Eller så går det jo an å sjekke til en biloppsamler om de har.
Cato84 Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Bak kan du sote så mye du vil, men foran kan man ikke overstige 15% soting, noe som igjen stort sett tilsvarer originale ruter. Jeg har hatt soting på godt over 15% hele veien rundt(ikke frontruta) på alle bilene mine og har enda ikke blitt stoppet pågrunn av dette, eller fått påpekning på EU kontroll. Er vel sikkert litt avhengig av hvem som tar EU kontrollen.. Men husk å ikke sote altfor mye når du skal gjøre det, er mye finere med bare litt soting enn det er med svarte vinduer!
S.Hafsmo Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 så det går an å sote 15% på front da? ble mange forskjellige meninger. jeg synes ikke det er så pent med bare sotede bakruter.. må ihvertfall ha litt fremme og, men smak og behag.
e46diesel Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 jeg synes ikke det er så pent med bare sotede bakruter.. må ihvertfall ha litt fremme og, men smak og behag. eni me du, blir ikke nå fint med skille. Dra selv til luleå på mandag å får sotet alle rutene utenom front ruta da, gleder me til å sjå resultatet..
efjeldse Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 mange forskjellige meninger her.. kan ikke dere som har et nøyaktig prosentantall bekrefte dette med link til lover og regler? så får vi avklart dette en gang for alle... er en tråd om dette annenhver dag
Cato84 Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 Det er ikke noe pent med skille nei.. Ville tonet så mye jeg ville hatt det selv, så kjørt med det til du blir stopppet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå